Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Confort de autoturism, utilitate de furgon

Noul Volkswagen T6 furgon impresioneaza inca de la inceput prin echiparile de exceptie, pe care te astepti sa le gasesti intr-un autoturism si nicidecum intr-un vehicul comercial. Iar aprecierile pozitive se pastreaza si la exploatare, utilitara de 2,8 t, cu care am facut un test de incarcare la M&M Militzer&Munch, dovedindu-se a fi foarte buna pentru distributia usoara.
 

Noul VW T6 furgon are un spatiu de depozitare incapator, in care au intrat trei paleti de cutii cu haine, de diferite marimi, de la depozitul M&M Militzer&Munch de langa Bucuresti. Lungimea utila a compartimentului de marfa este de 2,4 m, latimea, de 1,3 m, si inaltimea, de 1,4 m. De mentionat faptul ca intre pasajul rotilor distanta utila este cu 6 cm mai mica, iar cadrul haionului are doar 1,31 m pe inaltime. Faptul ca vehiculul este prevazut cu haion poate reprezenta un dezavantaj mai ales la descarcare, atunci cand marfa trebuie scoasa prin spate si nu este prea mult spatiu la dispozitie. Este adevarat insa ca de multe ori se prefera utilizarea usii laterale de pe partea dreapta, cu acces direct de pe trotuar. In cel mai ingust punct, latimea usii din dreapta este de 97 cm, iar inaltimea, de 1,28 m – intrarea are o forma speciala, data de sistemul de inchidere a usii. Pentru ancorarea optima a marfii, opt inele ranforsate sunt amplasate pe podea.

Manevrabilitate si vizibilitate excelente
Volkswagen T6 este propulsat de motorul TDI de 2 l si 102 CP, al carui consum mediu dat de producator este de 7,2 l/100 km. Valoarea de referinta este similara celei inregistrate cu prilejul testului, ultima fiind cu putin peste jumatate de litru/100 km mai mare din cauza utilizarii aerului conditionat. Este interesanta configuratia cu doar 75 kW la un volum al motorului de 2.000 cm3. Pe autostrada, la viteza mai mare, parca se simte nevoia treptei a sasea de viteza (T6 a fost echipat cu transmisie manuala cu 5+1 trepte). La 120 km/ ora, turatia motorului este de 2.600 rpm, iar la 130 km/ora creste la 3.000 rpm. Aici este si diferenta fata de autoturism, intrucat la utilitara nici nu este nevoie de o viteza mai mare. Pe de alta parte, in trafic urban, la o viteza de 50 km/ora, in treapta a patra de viteza, turatia a fost optima, de 1.200 rpm.
T6 este foarte usor de manevrat in toate situatiile de trafic, iar la parcare sistemul optional Park Pilot, preluat de la autoturisme, este foarte util. Acesta afiseaza pe display-ul central al sistemului multi-media distanta dintre vehicul si eventualele obstacole din spate si lateral-spate, fiind emis in acelasi timp si un semnal sonor de avertizare. O singura remarca: soferul trebuie sa se obisnuiasca insa cu layout-ul pedalelor, prima impresie fiind aceea ca ambreiajul are o cursa cam lunga. In acelasi timp, franarea este prompta.
La plecarea de pe loc din panta sau rampa, soferul este asistat de sistemul hill-hold, inclus in echiparea de baza, astfel incat vehiculul nu aluneca fata/spate. Tot standard sunt si sistemele …

Articole similare