Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Solutii practice de crestere a tarifelor de transport

In conditiile unei concurente tot mai acerbe pe plan international, este foarte greu de gasit intelegere din partea clientilor pentru cresterea preturilor, solutia fiind o argumentatie foarte bine documentata. Altfel, costurile tot mai mari vor face ca aceasta activitate sa devina neprofitabila. Cea mai mare crestere de cost de anul acesta a reprezentat-o RCA, care aproape ca s-a triplat fata de anul trecut.
 
Cresterea tarifelor de transport este posibila, insa numai cu o argumentatie foarte bine pusa la punct. In acest sens, reprezentantii Cartrans discuta cu fiecare client despre evolutia costurilor de transport, alaturi de surse oficiale de informare unde sa se vada, spre exemplu, cresterea salariului minim din Romania, aparitia diverselor taxe sau evolutia pretului carburantului. „Daca cererea de crestere de pret nu este bine argumentata, nu il convingi. Sunt putini transportatorii care vin la clienti cu argumente atat de detaliate pentru cresterea tarifelor. Dar alte metode inca nu exista, pentru ca este in continuare un surplus de camioane pe piata“, a spus Decebal Popescu, directorul general Cartrans Preda.
Insa, oricate argumente s-ar aduce, de cele mai multe ori cresterea obtinuta este mai mica decat ce s-a cerut. Decebal Popescu a explicat ca, daca argumenteaza clientului ca impactul cresterilor de costuri este de 3,5 eurocenti/km, va obtine undeva la doi eurocenti si dupa mai multe insistente este posibil sa se ajunga la o intelegere pentru 2,5 eurocenti/km, ceea ce se traduce in scaderea profitului companiei de transport. 
Iar solutiile de compensare sunt destul de putine si constau in investitii in camioane mai noi care sa ajute la reducerea taxelor de drum si a consumului de carburant sau intr-o pregatire mai atenta a soferilor pentru adoptarea unui stil de conducere economic. Sau se mai poate castiga din diferenta de pret la motorina. De exemplu, in septembrie, cand costul motorinei a scazut, se merge pe indicele din august, cand pretul acesteia a fost mai mare. Dar, atunci cand situatia este inversa, apar pierderi, pentru ca pretul se adapteaza cu cel putin o luna intarziere. 
Cele mai bune „surse“ de alimentare sunt astazi in Belgia si Luxemburg, unde pretul variaza de la 0,80 la 0,90 euro/litru, iar din Belgia se recupereaza si acciza dupa aproape doi ani.
 
RCA creste precum Fat-Frumos
Unul dintre costurile care a crescut enorm in ultimii ani este cel cu asigurarea RCA. Astfel, pentru un autotractor, Cartrans a platit in 2013 aproape 3.000 de lei, anul trecut 4.134 de lei, iar in iulie-august, 7.000 de lei. Surpriza a venit in septembrie, cand costul unui RCA pentru o masina din 2014 a ajuns la 10.000 RON.  
Daca se impart acesti bani la un transport mediu de 130.000 km/an, inseamna o crestere a tarifului de transport cu un eurocent/km numai din scumpirea RCA intr-un an.
In prezent, costul cu RCA este unul dintre cele mai mari din Europa: pentru acelasi vehicul, asigurarea RCA in Cehia este de 1.470 de euro, in Slovacia este …

Articole similare