Daimler a expus la Bauma, sub motto-ul „Puternic. Pe orice tip de teren“, 22 de vehicule de constructii, in centrul atentiei fiind Arocs, singura sa gama conceputa special pentru acest domeniu, disponibila acum in toate versiunile posibile, inclusiv cu transmisie HAD, cu axa noua tandem in doua variante (2×10 si 2×13 t), pentru eficienta sporita, si cu cabina joasa. In plus, prin Arocs cu cinci axe 10×4 si Zetros cu cabina dubla, MB si-a demonstrat din nou capacitatea foarte mare de personalizare a camioanelor, mergand pana la a le face unice.
Arocs este disponibil cu 22 de versiuni de cabina, cu doua, trei si patru axe, ca sasiuri si autotractoare, in configuratii de la 4×2 la 8×8/4, cu patru axe si transmisie integrala si cu doua axe fata directoare sau cu versiuni speciale (patru axe cu trei axe spate sau vehicul cu platforma si patru axe din care o axa spate motoare si o axa spate directoare).
Din primavara acestui an Arocs propune si cateva noutati. Sasiurile cu patru axe cu tunel motor de 320 mm in loc de 170 mm, datorita cabinei foarte joase, sunt ideale pentru transport cu bene basculabile si faciliteaza urcarea/coborarea soferului. Toate cabinele de 2.500 mm adancime au un nou interior, placut, in tonuri de bej deschis, cu pachete de amenajare Home sau Style, ca la Actros. Noua este si gama mai larga de axe motoare (trei axe, din care doua axe spate motoare, cu sarcina autorizata pe axa de 2×10 t pentru versiunea de 26 t si 2×13 t, pentru 33 t – in ambele cazuri este vorba de axe hipoide RT 440 livrate standard pe Arocs, care ii permit sa ajunga la o sarcina maxima autorizata cu remorca de 80 t).
La stand au fost expuse sase modele Arocs. 3240 B 8×4/4 din seria Loader, cu malaxor de beton Liebherr, are doua axe hipoide motoare si cabina ClassicSpace de 2,3 m latime. Arocs 3243 K 8×4/4 cu bena se preteaza la misiuni dificile, asa cum arata cele doua axe motoare spate cu reductoare planetare si franele pe discuri cu protectie integrala. Acesta are ampatament de numai 4.250 mm, care il face agil si usor, cabina medie ClassicSpace cu tunel motor de 320 mm inaltime si bena basculabila pe trei parti de la Dautel, de 14,2 m3. Arocs 2542 L cu HAD pe axa fata are configuratie 6×2 si suspensie pneumatica pe cele trei axe, cabina StreamSpace de 2,3 m, cu tunel motor de 170 mm, si bena cu echipament Palfinger. Acesta este echipat pentru misiuni ocazionale pe distante lungi, avand incalzire, frigider, masa, retarder si volan din piele. Arocs 4145 AK 8×8/4 Grounder este foarte rezistent, se adapteaza la toate tipurile de teren si are cutie de viteze cu 12 trepte Mercedes PowerShift 3, motor de 449 CP, cabina ClassicSpace si bena basculabila. Lor li s-a alaturat un Arocs 2640 B 6×4 cu pompa de beton Heidelberger Beton, sasiu 6×4, ampatament de 3.900 mm, cu axe cu reductoare planetare laterale foarte robuste, cabina CompactSpace, motor de 394 CP si cutie de viteze G 280-16. Dar, dintre toate modelele Arocs de la stand, senzatie a facut 3363 LS 6×4 cu trei axe, cu noua axa tandem hipoida care ofera 2×13 t si atinge 80 t. Acesta se preteaza la transport de motoare grele de santier pe o remorca joasa si are ampatament de 3.300 mm, pentru agilitate sporita, si cabina spatioasa BigSpace cu linie Style.
Cel mai spectaculos camion expus de Daimler a fost Actros in versiunea 4163 LS semi-SLT, cu patru axe, care poate fi folosit, la nevoie, si ca tractor cu cinci axe, si este omologat pentru o greutate totala de 155 t. Camionul are motor de 625 CP si cuplu maxim de 3.000 Nm si transmisie Mercedes PowerShift G 280-16 cu 16 trepte, iar pentru a efectua manevre foarte precise dispune de ambreiaj cu retarder turbo. Cabina GigaSpace este impresionanta si dotata cu echipamente varf de gama.
La stand a fost prezent si un Actros 3331 K 6×4 pentru pietele de export, cu trei axe, din care doua axe spate motoare cu reductoare planetare laterale, foarte rezistente, cu motor Euro 2 de 313 CP si cutie de viteze manuala G 210-16, echipat cu bena basculabila spate Meiller de 14 m3.
Atego 1530 AK pentru aplicatii tipice serviciilor comunale are motor de 299 CP, bena cu ampatament de 3.650 mm si macara Hiab cu brat articulat si sistem telescopic dublu.
Din categoria vehiculelor foarte specializate, Unimog este disponibil de acum si cu directie suplimentara pe axa spate, iar la Bauma a fost expus modelul U 527, pentru transportul echipamentelor folosite la constructia de drumuri: matura pentru curatarea acestora inainte de a se lucra la ele si pulverizator de bitum de la Breining, a carui rampa de pulverizare se intinde pe toata latimea vehiculului. Camionul poate incarca 3.000 l de amestec de apa si bitum si are motor de 272 CP, cabina de numai 2,2 m latime, greutate totala de 16,5 t si sarcina utila mare. Modelul expus se remarca si prin vizibilitate foarte buna si mobilitate ridicata datorata si capacitatii de a merge cu viteza in marsarier.
Zetros are si el transmisie integrala permanenta si ofera capacitatea de incarcare a unui camion de mare tonaj. La salon a fost expus in versiunea 3643 A cu trei axe, pentru transport de persoane si de materiale pana la locul interventiilor, cu greutate totala de 36 t, platforma de 4.700 mm lungime, motor de 428 CP si cabina transformata din fabrica de Mercedes-Benz Custom Tailored (CTT) in cabina dubla cu patru usi si sase scaune.
Iar Econic, pentru transport de materiale de constructii in trafic urban, ofera o siguranta sporita datorita cabinei cu acces jos, care garanteaza cele mai bune conditii de vizibilitate, pentru ca soferul sa detecteze eficient pietonii si biciclistii.
Fuso Canter, cu greutate totala de la 3,5 la 8,55 t, cu cabina avansata, cadru solid, axe de mare rezistenta, motoare compacte si puternice si cutie de viteze cu dublu ambreiaj Duonic (care scade consumul si creste confortul), a fost expus in trei variante. Canter 6C18D 4×4 pentru aplicatii comunale si lucrari publice (cu cabina dubla compacta, pentru sapte persoane) in sezonul estival este echipat cu bena cu basculare pe trei parti de la Meiller si in sezonul rece, cu lama pentru zapada. Vehiculul are transmisie integrala cu blocaj al diferentialului si al pneurilor si motor de 175 CP, iar sarcina utila este de 3,5 t, in conditiile unei greutati totale de 6,5 t. Canter 6S15 are dimensiuni reduse (ampatament de numai 2.500 mm), este foarte agil, are sarcina utila mare, de circa 3 t, si a fost expus in versiune multibena cu suprastructura Meier-Ratio de 5 m3. Iar Canter 9C18 este campionul sarcinii utile, de aproape 3,65 t la o greutate totala de 8,55 t, si se preteaza la transport de materiale de constructii sau de motoare de santier. Acesta are ampatament de 3.850 mm, bena Meiller basculabila pe trei parti si macara Palfinger care ridica cel mult 3.300 kg.
Utilitarele usoare Sprinter, Vito si Citan acopera si ele diverse solicitari ale clientilor din constructii. Sprinter a fost expus in versiuni 313 BlueTec (cu cabina dubla, sarcina totala de 3,5 t, ampatament de 665 mm, motor de 129 CP, amortizoare, arcuri si bare stabilizatoare ranforsate si axa fata cu capacitate mai mare de incarcare, si cu bena Dautel basculabila pe trei parti cu greutate proprie de numai 370 kg) si 516 BlueTec (de 5 t greutate totala, cu motor de 163 CP, echipat cu platforma, port-scara in spatele cabinei si compartimente de depozitare).
Vito Mixto lung poate transporta pana la cinci persoane si materiale in cele mai bune conditii si se adapteaza la orice tip de teren datorita transmisiei integrale si motorului puternic, de 163 CP. Iar datorita pachetului Top Load poate incarca si pe acoperis, avand sisteme de ancorare speciale.
Lor li s-a alaturat vehiculul compact Citan 111 CDI, in versiunea lunga, cu motor de 110 CP si cu pachet Santier, amenajat ca atelier foarte spatios, cu echipamente perfectionate in detaliu, printre care noua cutie de viteze cu ambreiaj dublu 6G.DCT.
Iar prin programul VanSolution Mercedes-Benz Vans isi largeste oferta de vehicule complete cu solutii de amenajare si carosare si cu o garantie din fabrica pentru viciile ascunse.