Luna trecuta Europart Rompart a deschis doua noi sucursale la Cluj-Napoca si Constanta, ridicand la zece numarul punctelor de distributie a pieselor de schimb detinute de liderul european in domeniu pe segmentul de camioane, autobuze si vanuri. Cu aceasta ocazie, Pierre Fleck, CEO al Europart Holding, a subliniat importanta tarii noastre in strategia de dezvoltare a grupului german, care isi doreste sa ofere clientilor din Romania o disponibilitate foarte buna a unui numar mare de repere, astfel incat timpul in care vehiculele sunt imobilizate in service sa fie minim. Investitii viitoare vizeaza atat extinderea retelei de distributie, pentru a fi cat mai aproape de clienti, cat si stabilirea unor centre regionale logistice in estul Europei.
Care este pozitia grupului EUROPART la nivel european din punct de vedere al volumului de vanzari de piese de schimb si accesorii?
Ne-am creat o baza excelenta pentru expansiune la nivel european mizand pe faptul ca suntem specialisti in piese pentru camioane, remorci, autoutilitare si autobuze. Datorita deschiderii noilor sucursale, incheierii de parteneriate si achizitiilor, am reusit anul trecut sa ne marim considerabil organizatia si volumul de vanzari. Cu o cifra de afaceri de 414 milioane de euro in 2015, suntem deja numarul 1 in Europa pe segmentul de piese de camioane si remorci, iar la piese pentru autobuze, pe locul al doilea.
Reteaua de sucursale a crescut in mod semnificativ in ultimul an. Astfel, pe langa noile locatii din Rusia, Romania si Polonia, am deschis sucursale si in Austria, Italia, Franta si Spania. Pentru moment, cea mai mare extindere se inregistreaza in Suedia, unde suntem lider de piata in urma preluarii, in martie a.c., a furnizorului de piese de camion LVD si Trailer Effecter, ce faceau parte din grupul suedez AxDrive Group. Cu cele peste 300 de puncte de vanzare in 28 de tari, EUROPART este deja unul dintre liderii la nivel european in distribuirea pieselor de schimb pentru vehicule comerciale si pentru echiparea service-urilor. Scopul nostru este pozitionarea intre primii trei din domeniu.
Care este avantajul competitiv al EUROPART comparativ cu alti distribuitori mari prezenti si in Romania?
O parte integranta a succesului EUROPART la nivel european este strategia bazata pe promovarea unei combinatii de marci premium selectate impreuna cu o gama larga de piese de schimb ale brandului propriu. Acest lucru ne ajuta sa ne diferentiem fata de competitorii nostri care isi promoveaza doar propria marca. Astfel, EUROPART ofera solutia potrivita pentru toate cerintele si nevoile clientilor oriunde in Europa si acopera toate segmentele de piata. In Romania nu exista concurenti directi din randul distribuitorilor specializati pe piese de vehicule comerciale, ci mai degraba generalisti, orientati pe piese de autoturisme si care s-au extins si pe segmentul camioanelor.
Cat de importanta este piata romaneasca pentru Grupul Europart?
Luna aceasta am deschis doua sucursale noi in Romania, care, impreuna cu filialele existente, ne permit sa furnizam rapid piese de calitate pentru clientii nostri in toata tara. Scopul nostru este sa ne plasam printre primii trei furnizori de piese pentru vehicule comerciale de pe piata romaneasca, iar pentru aceasta ne-am reconstruit echipa. Toti angajatii participa in mod regulat la training-uri si seminarii de specialitate, astfel incat sa poata furniza clientilor sfaturi si solutii de incredere. Prin produse si servicii de inalta calitate dorim sa demonstram clientilor nostri ca suntem un partener puternic si profesionist, care pune accentul nu numai pe economie, ci si pe mobilitate si siguranta.
Filialele din Bucuresti si Arad au si rolul de depozite regionale, avand pe stoc in mod constant cele mai uzuale piese pentru camioane, remorci, autoutilitare si autobuze, precum si materiale necesare pentru functionarea atelierelor de service. Stocul lor se reface de patru ori pe saptamana cu transporturi din Werl (Westphalia), de aici reimprospatandu-se zilnic stocurile in toate birourile din tara.
Romania, alaturi de alte tari, cum ar fi Polonia, Bulgaria si Ungaria, are un rol major in domeniul transporturilor din Europa de Est. Din pricina presiunii costurilor este foarte important ca timpul de asteptare a pieselor sa fie cat mai scurt cu putinta, iar disponibilitatea si livrarea sa fie garantate. De la depozitul central din Werl sunt livrate zilnic peste 800 de comenzi cu peste 14.000 de repere atat catre sucursale, cat si clientilor din Europa.
In urmatoarele 18 luni, vom deschide Centre Regionale de Distributie in Ungaria si Polonia, iar Romania va putea sa garanteze si mai mult disponibilitate si livrare rapida catre clientii nostri.
Ce servicii intentionati sa adaugati ofertei de vanzare de piese de schimb pentru a castiga si mai multi clienti si pentru a consolida relatia cu revanzatorii?
Produsele din marca proprie EUROPART ofera clientilor nostri o alternativa economica la piesele de schimb originale ale marcilor consacrate fara sa sacrifice calitatea acestora. Ne sprijinim clientii prin reducerea costurilor pentru revizii si reparatii si a costului total de proprietate (TCO). Calitatea inalta asigura un numar mic de reclamatii, satisfacerea clientului si succesul nostru continuu. Reclamatiile legate de articolele marcii proprii adunate sunt sub 0,019% datorita sistemului de management al calitatii si implementarii acestuia chiar la locatiile furnizorilor nostri.
Toate articolele marcii proprii EUROPART sunt testate de audituri interne, dar si de organizatii independente conform standardelor germane de calitate. De asemenea, oferim uleiuri de motor si de transmisie marca proprie aprobate de aproape toti producatorii de camioane fara restrictii in ceea ce priveste intervalele de schimb. Piesele marca proprie sunt folosite in cursele de camion, ceea ce reprezinta inca o dovada a calitatii inalte a produselor EUROPART. Dintre acestea, in special franele sunt supuse unor sarcini extrem de dure, cu temperaturi de pana la 600 OC.
Pentru a ne asigura de calitatea excelenta a articolelor din marca proprie pe termen lung suntem in plin proces de consolidare a prezentei noastre pe pietele de achizitii. Dupa extinderea sediului din Shanghai, care a inceput in iulie 2016, la inceputul anului viitor vom deschide alte sedii, de pilda in Turcia si India. Acestea sunt importante pentru mentinerea comunicarii cu furnizorii. Tot aici se afla si echipele de management al calitatii EUROPART implicate in procesul de selectie a furnizorilor, de control si aprobare a produselor finale in conformitate cu cerintele de calitate stricte EUROPART.
Urmatorul pas este sa investim in know-how si competenta, deoarece credem ca un suport bun va asigura primirea pieselor sau materialelor perfecte de montaj dupa cerintele clientului. Acest lucru este fundamental pentru a fi un partener potrivit si de incredere in orice moment.
Reteaua din Romania va fi din ce in ce mai strans unita. Avem in plan sa deschidem inca doua sucursale pana la sfarsitul anului.