Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportul comunitar, impins tot mai mult spre detasarea de personal

Impunerea salariului minim in Austria si respectarea conditiilor privind detasarea de personal le dau de furca tuturor firmelor care fac transport comunitar. Noutati si clarificari cu privire la obligatiile pe care le au cei care desfasoara activitati pe teritoriul Austriei apar aproape de pe o zi pe alta si chiar daca – la fel ca in cazul Germaniei in urma cu doi ani – controalele nu au inceput inca, cu legea nu e de glumit, mai ales ca politica statelor occidentale de a-i determina pe carausii estici sa plece din Comunitate este tot mai raspandita. Revenim cu cateva explicatii la modul de aplicare a legii salariului minim din Austria, drept completari la articolul publicat luna trecuta.
 

Masurile legislative pentru combaterea dumpingului social in Austria se aplica inca din 2011, pe toate sectoarele de activitate, inclusiv, in transportul rutier. Ultimele modificari au intrat in vigoare la 1 ianuarie 2017 si vizeaza atat la transportul de marfuri, cat si pe cel de persoane.
Potrivit Amendamentului la Legea privind anti-dumping-ul salarial si social (LSDB-G), publicat in Monitorul Oficial Federal I nr. 44/2016, detasarea de lucratori catre Austria presupune ca locul uzual de munca al angajatului nu este in aceasta tara, fiind irelevant daca clientul se afla in Austria sau nu.
Concret, se supun legilor detasarii de personal urmatoarele operatiuni de transport:
• cabotaj – incarcare si descarcare pe teritoriul Austriei;
• descarcarile in Austria, atunci cand se incarca din afara Austriei, dar descarcarea are loc pe teritoriul Austriei, chiar si pentru clienti din afara tarii;
• servicii de transport efectuate de catre companii straine pe teritoriul Austriei – incarcare din Austria si descarcare in afara – chiar si pentru clienti din afara tarii;
• servicii de transport persoane in trafic ocazional, curse regulate, orice curse turistice cu destinatii/opriri in Austria.
Foarte important, transporturile neregulate sau cele care implica o singura calatorie se incadreaza si ele la prevederile privind detasarea de personal.
Nu se supun acestei legi operatiunile de tranzit (de bunuri si persoane), precum si transporturile efectuate pe cont propriu de un producator, procesator, vanzator al bunurilor proprii. In aceste situatii transportul este o activitate complementara si nu reprezinta obiectul principal al companiei. Producatorul sau retailerul trebuie sa incarce si sa transporte aceste bunuri cu vehicule proprii si cu angajati proprii. In cazul transportului de persoane, nu se considera detasare de personal situatia in care un circuit turistic incepe intr-o tara A, trece prin Austria si se termina in tara B.

Obligatiile firmelor care fac detasare de personal
Pentru tipurile de activitati de transport care se incadreaza la detasarea de personal, firmele care le desfasoara trebuie sa respecte salariul minim prevazut de contractele colective de munca pe ramura din Austria si trebuie sa transmita o notificare a detasarii prin completarea formularului …

Articole similare