Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Statele vestice se unesc in lupta impotriva dumpingului social

Piata unica europeana de astazi poate insemna o oportunitate de afaceri, insa pentru companiile de transport, mai ales medii si mici, care concureaza cu organizatiile internationale mari, aceasta poate presupune riscuri si capcane majore. Astfel, problema introducerii salariului minim pentru soferii europeni alimenteaza in continuare polemici la nivelul institutiilor UE, mai ales ca din ce in ce mai multe state vestice, dupa Germania si Franta, „cocheteaza“ cu aceeasi idee, pentru a-si proteja propriii soferi, cei mai mari dusmani ai acestora ramanand in continuare cei plasati prin intermediul agentiilor specializate in inchiriere de forta de munca din diverse state est-europene.
 

Va prezentam in continuare pozitiile si actiunile unor asociatii de transport din Italia cu care am discutat in cadrul Transpotec Logitec 2017 si care, alaturi de cele din alte state, fac un lobby din ce in ce mai „vocal“ in fata CE pentru rezolvarea problemei dumpingului social si a concurentei neloiale.

Alaturi de Italia, alte opt state europene (Franta, Austria, Belgia, Danemarca, Germania, Luxemburg, Norvegia si Suedia) au semnat la sfarsitul lui ianuarie, la Paris, memorandumul „Road Alliance“, o initiativa care sa asigure un mediu de lucru echilibrat in transport si sa protejeze drepturile lucratorilor din industrie si siguranta rutiera, luptand in acelasi timp pentru combaterea dumpingului social. Tarile semnatare urmaresc adoptarea unei pozitii comune, in centrul acordului situandu-se in primul rand problema cabotajului, combaterea dumpingului social prin promovarea concurentei loiale, introducerea unui CMR electronic pentru livrarile internationale, pentru inlesnirea controalelor, sanctiuni pentru companiile care nu le asigura soferilor conditii corespunzatoare pentru efectuarea pauzei saptamanale, extinderea normativelor in vigoare si pentru vehiculele sub 3,5 t care efectueaza in mod regulat transport international si cabotaj, schimb de date intre organele de control din diverse tari.

Italienii aplica legea salariului minim doar pentru cabotaj
Roberto Santomo, responsabil cu vanzarile in cadrul CRAAV (Consorzio Regionale Autotrasporti Artigiani Veneti), asociatie care cuprinde 800 de membri, companii mici si medii din toata Europa, in special din Italia, dar si din Romania, Slovenia, Austria etc., cu flota medie de patru camioane, atrage atentia ca nu pentru companiile italiene este o problema respectarea legii salariului minim in Germania si Franta, ci pentru cei din Europa de Est care ofera salarii foarte mici. „Cred ca legea salariului minim pentru soferi, va fi adoptata in curand si de alte state“, a spus Roberto Santomo, mentionand ca soferii italieni care lucreaza in transport international fie sunt platiti „intr-o singura solutie pe statul de plata“, fie cu salariul minim fix si apoi diurna, variabila, ambele tipuri fiind acceptate pentru anumite categorii.
In Italia, din 26 decembrie, Decretul 136/2016, care targeteaza toate sectoarele, inclusiv …

Articole similare