Dupa un an foarte bun pentru Volkswagen Autovehicule Comerciale, marca germana se pregateste de lansarea in Romania a celui mai nou si mai avansat model de utilitara grea de pe piata. Noul Crafter este disponibil din aprilie in varianta cu tractiune pe fata, o noutate pentru acest model, urmand ca din a doua jumatate a anului sa intre in productie si versiunile cu tractiune pe spate si 4Motion. Cu o oferta completa de finantare si servicii de asistenta, noul „Van al Anului 2017“ este pregatit sa cucereasca si piata romaneasca.
Am stat de vorba cu Eugen Grigoras, Brand Manager Volkswagen Autovehicule Comerciale, despre strategia de promovare a modelului greu al marcii, care incheie etapa de innoire a intregii game de utilitare VW.
Tranzit: Cum ati incheiat 2016?
Eugen Grigoras: Anul trecut am avut o crestere a livrarilor de 40% fata de 2015, care a fost un an dificil prin schimbarea a doua modele, Transporter si Caddy, si ciclurile de productie si de lansare au fost destul de lungi pe toata gama. Aceste doua modele reprezinta cam 60% din vanzarile noastre pe piata romaneasca, astfel ca a fost un efect destul de important. Anul trecut am avut aceste modele in toate variantele disponibile atat la Caddy, cat si la Transporter, de la cele de marfa la cele de persoane, de la variantele simple la cele foarte echipate. Si am inceput sa livram pe piata locala chiar si variantele California.
Modelul actual al Crafter, chiar daca a fost in ultimul an de productie, a avut o sustinere buna din partea fabricii in ceea ce priveste aprovizionarea cu produse. Astfel, am crescut livrarile anul trecut si ne-am asigurat si pentru acest an un stoc confortabil pentru a acoperi cererea pana ajunge noul model sau pana vin anumite derivate disponibile mai tarziu. Am inchis foarte bine anul trecut, am avut o crestere si de cota de piata si ne bucuram sa avem si un inceput bun de an.
De cand este disponibil noul Crafter in Romania? Veti introduce mai intai variantele cu tractiune pe fata?
Productia a inceput anul trecut cu modelele mici, de 10-11 m3, si s-a extins treptat, pentru ca acum sa fie fabricate inclusiv structurile deschise, mai intai cele cu cabina dubla. La lansarea oficiala pe piata romaneasca, ce va avea loc in aprilie, va fi disponibila toata gama de 3,5 t. Urmeaza ultimele variante cu tractiune pe fata, dar si cele cu tractiune pe spate si 4Motion si, pana la sfarsitul anului, vor intra in productie si variantele grele de 5 t cu roti duble pe puntea spate. Noutati sunt planificate si pentru anul urmator, cum ar fi variante derivate ce includ combinatii de cutii de viteze automate cu 4Motion si diferite forme de tractiune.
Va aduce noul Crafter si o schimbare a strategiei de abordare a pietei?
Cu siguranta. Noul Crafter reprezinta o schimbare majora pentru Grupul Volkswagen: un model complet nou, cu cele mai moderne tehnologii din acest segment de piata si o fabrica nou construita si utilata in Polonia in decurs de un an si jumatate.
…