La categoria Smart Trailer din cadrul International Trailer Award au concurat cinci producători, fiecare cu o propunere, iar trofeul i-a revenit, așa cum v-am informat imediat după decernarea premiilor, Krone, pentru SmartAssistant. Pe locul al doilea s-a clasat Kraker, cu modelul K-Force Moving Smart, iar pe al treilea, BPW, cu trenul de rulare iC Plus, care confirmă tendința din ultimii ani a companiei de a crea o rețea digitală a șoferilor, mărfurilor și vehiculelor, astfel încât transportatorii să fie mai eficienți în exploatarea flotelor pe întreaga lor durată de viață, de la concepere, trecând prin partea de exploatare și ajungând la întreținere și reparații. Și, deoarece un ADN digital servește acestui scop, la BPW trenul de rulare al semiremorcilor a fost creat mult timp ca geamăn digital. Cu noua generație iC Plus, care are hardware telematic în standard, BPW și idem telematics creează bazele pentru introducerea inteligenței artificiale pe semiremorci. Algoritmi inteligenți detectează modele de date în iC Plus care, de exemplu, anunță că unele componente critice, ca frânele, au nevoie de întreținere, iar funcții suplimentare, ca afișarea încărcării pe axă și controlul automat al presiuni din pneuri, cresc gradul de utilizare și disponibilitatea vehiculului și reduc volumul de muncă al șoferului. În plus, un calendar digital referitor la întreținere amintește programările ce urmează și înregistrează intervențiile făcute în fișa digitală a vehiculului.
Asta deoarece managementul semiremorcii și întreținerii ei influențează mult costurile transportatorilor, dar este și dificil de făcut, câtă vreme trebuie ținute sub control reglementările privind inspecțiile legale, calendarul reviziilor recomandate de producător, starea vehiculelor și rapoartele despre incidente, și totul trebuie programat și documentat atent.
Funcțiile care stau la baza iC Plus sunt monitorizarea performanțelor de frânare (un algoritm inteligent calculează performanța frânelor pe baza datelor anterioare și oferă informații despre comportarea lor), uzura plăcuțelor de frână, astfel încât ele să fie utilizate optim și înlocuite nici prea devreme, nici prea târziu, TPMS (senzorii ce măsoară presiunea din pneuri și BPW AirSave care umple anvelopele cu aer când presiunea scade sunt incluse, singurul ce trebuie cumpărat separat este harware-ul), afișarea încărcării pe axă, pentru evitarea suprasarcinii, dar și pentru mai multă siguranță pentru marfă și pasageri, și calendarul digital al întreținerii.
Noua marcă de piese de schimb Krone și-a început activitatea cu un stoc de circa un milion de euro, care s-a epuizat deja în primul an. Este vorba de peste 300 de componente testate, de la producători de renume, ca BPW, SAF sau Jost, care acoperă mai mult de 80% din componentele comune de uzură de pe semiremorci și sunt cu până la 50% mai ieftine decât componentele originale. Acestea pot fi comandate de la Krone, întreaga Europă, din ianuarie 2021. Gama include componente ale axelor, senzori ABS, plăcuțe de frână, componente ale suspensiilor pneumatice și tamburi de frână, care pot fi folosite pe orice marcă de semiremorci.
Reprezentanții Krone declară că intenția lor nu este aceea de a oferi cele mai ieftine produse, ci de a acoperi cererea în creștere de produse de calitate la preț accesibil, astfel încât să ajungă la flote mixte, care au o mare diversitate de mărci de semiremorci.
De aceea s-a înființat această structură independentă, care își vizitează clienții personal și dispune și de magazin online (www.krone-trailerparts.com), preferat mai ales de service-urile independente. Krone Trusted nu se adresează altor dealeri, ci service-urilor și operatorilor de flote, și oferă sprijin competent în cazul oricărei reparații ce trebuie făcute, iar catalogul online Profi Liner, de exemplu, descrie operația de înlocuire a componentelor și estimează timpul necesar pentru aceasta.
Unul dintre proiectele Krone Trusted pentru 2022 este apariția de depozite descentralizate, pentru realizare de stocuri la locația clienților, un prim container pilot fiind în teste acum în Hamburg. În plus, gama de componente va fi extinsă.
02.10.2020
Ultimul număr: Aprilie 2025
Revista Tranzit
Rămâi la curent cu ultimele ediții ale revistei Tranzit