Rovinieta s-ar putea ieftini in 2013 pentru vehiculele comerciale de marfa si persoane, cu conditia sa se aprobe proiectul de ordonanta de urgenta propus de CNADNR in acest sens. Pe de alta parte, nu se vor acorda facilitati privind reducerea taxelor de drum in cazul utilizatorilor de vehicule care respecta standardul Euro 6, chiar daca in alte state ale Uniunii Europene au fost aplicate asemenea masuri. Incasarile din rovinieta au fost in crestere in 2012 comparativ cu anul precedent si, ca o consecinta directa, si amenzile aplicate pentru constatarea lipsei rovinietei au fost mai mici.
Desi mijloacele de verificare si sanctionare a operatorilor straini sunt limitate, este imbucurator faptul ca si pentru acestia din urma controalele s-au inasprit, astfel ca si volumul amenzilor incasate a crescut semnificativ.
CNADNR a elaborat un proiect de Ordonanta pentru modificarea si completarea OG 15/ 2002 privind aplicarea tarifului de utilizare si a tarifului de trecere pe reteaua de drumuri nationale din Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, proiect prin care este propusa si actualizarea nivelului tarifului de utilizare. Astfel, pentru vehiculele de transport marfa cu masa totala maxim autorizata (MTMA) egala sau mai mare de 12 t, cu minimum patru axe (inclusiv), in proiectul de Ordonanta este prevazuta diminuarea pretului rovinietei cu aproximativ 17,4% pentru perioada de valabilitate de 12 luni, cu aproximativ 19,8% pentru valabilitatea de 90 de zile, cu aproximativ 30,1% pentru valabilitatea de 30 de zile si cu aproximativ 27,3% pentru valabilitatea de sapte zile.
Prin acelasi proiect de Ordonanta a fost propusa reducerea nivelului tarifului de utilizare si pentru celelalte categorii de vehicule destinate transportului de marfuri si de persoane, in acest caz diminuarea inregistrand valori de 20-39,5%. Pentru aceste tipuri de vehicule este insa propusa cresterea tarifului de utilizare pentru perioada de valabilitate de o zi, la nivelul stabilit de Directiva 1999/ 62/CE, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv 11 euro.
Nicio facilitate pentru Euro 6
Conform prevederilor OG 15/ 2002, tariful de utilizare se aplica structurat in functie de perioada de parcurs si stationare, de MTMA si de numarul de axe pentru vehiculele de transport marfa cu MTMA mai mare sau egala cu 12 t, de perioada de parcurs si stationare si de MTMA pentru cele sub 12 t si respectiv de perioada de parcurs si stationare si de numarul de locuri pentru vehiculele de transport persoane.
Intrucat nu se intentioneaza modificarea acestor principii de aplicare, nu vor fi acordate facilitati la achitarea tarifului de utilizare in functie de clasa de emisii poluante.
…
CNADNR intention