Satui sa tot astepte respectarea angajamentelor Ministerului de Transport in ceea ce priveste imbunatatirea contextului legislativ in care isi desfasoara activitatea, transportatorii din toata tara sunt decisi ca incepand din data de 9 decembrie sa inceteze activitatea specifica.
In data de 29 noiembrie reprezentanti ai transportatorilor de marfuri din intreaga tara impreuna cu delegatii ale patronatelor din transportul rutier au decis in cadrul unei reuniuni desfasurate langa Sibiu sa transmita un semnal ferm Guvernului Romaniei si ministerului de resort in contextul in care au epuizat toate caile diplomatice pentru a determina autoritatile sa accepte dialogul constructiv sa isi respecte angajamentele din primavara acetui an.
Actualul Ministru al transporturilor nu a raspuns la nici una din adresele transmise de patronatele din transporturi de la momentul preluarii mandatului, intelegand sa se intalneasca, dupa modelul fostului ministru Relu Fenechiu doar cu „apropiati” ai ministerului cu care dealtfel, in ultimele saptamani, se „aranjeaza” pe sest legislatia.
In tot acest context, transportatorii rutieri de marfuri mai primesc inca o lovitura de la Guvern prin scumpirea carburantilor odata prin cresterea accizei si totdata prin noua taxa de 7 centi + TVA, abuziv introdusa in carburanti.
Transportatorii autohtoni nu pot intelege si nici nu pot accepta explicatiile lipsite de logica prin care Guvernul incearca sa justifice abuzul comis. Astfel „amortizarea” celor 7 centi pe fondul presupuselor predictii privind scaderea cotatiei internationale a barilului este o aberatie si un non sens atata timp cat, intr-o asemenea situatie, in tarile europene pretul carburantilor va fi mai mic decat in Romania, fapt ce arunca si mai mult transportatorii romani in afara competitiei din piata europeana si regionala.
Daca totusi o astfel de masura ar capata sens, este si mai de neinteles rationamentul aceluiasi guvern care crescand efortul transportatorilor autohtoni ce alimenteaza cu carburant in tara noastra, doresc sa construiasca cu prioritate autostrazi in afara fluxurilor si coridoarelor de transport comercial utilizand sumele ce spera a fi colectate din noua taxa.
In acelasi context, autostrazile ce urmeaza a fi construite cu bani astfel colectati, vor fi mai mult ca sigur taxate dupa cum se exprimau in urma cu ceva timp guvernanti actuali.
Pentru toate aceste „noutati” precum si pentru nerespectarea angajamentelor asumate de ministerul de resort in primavara acestui an, transportatorii rutieri de marfuri sunt mai decisi ca niciodata sa renunte la activitati pentru o perioada nedeterminata.
La intalnirea de langa Sibiu desfasurata saptamana trecuta au participat reprezentanti ai transportatorilor din 24 de judete precum si lideri ai Asociatiei Patronale a Transportatorilor din Arad, Federatiei Operatorilor Romani de Transport, Federatiei Transportatorilor Europa, Asociatiei Transportatorilor Rutieri in Constructii, Breslei Marilor Transportatori din Cluj si Asociatiilor transportatorilor rutieri de marfuri din Maramures, Transilvania, Moldova si Constanta, patronate membre al Confederatiei Nationale Rutiere.
Biroul de presa
Augustin Hagiu
0729218111
Confederatia Nationala Rutiera (CNR) este cea mai noua structura patronala din domeniul transporturilor rutiere de marfuri si de persoane si are in componenta peste 36 de structuri asociative din Federatia Operatorilor Romani de Transport respectiv Federatia Transportatorilor Europa.
CNR reprezinta interesele unui numar de peste 7 500 operatori de transport rutier din intreaga tara si este organismul cel mai activ din punct de vedere al implicarii in problemele curente ale breslei.