Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Standard de lungime mai permisiv pentru transportul de vehicule

Comitetul TRAN din cadrul Parlamentului European au votat in favoarea armonizarii lungimii vehiculelor de transport masini, la 20,75m.
Aceasta propunere va trebui sa fie votata si intr-o sedinta plenara a Parlamentului si de consiliul ministrilor de transport inainte sa devina lege si sa fie aplicata in cele 28 de state membre.
 

In cadrul aceleiasi sesiuni membrii Parlamentului au decis sa amane decizia de aprobare a folosirii vehiculelor numite gigaliner, cele mai lungi de 25,5 m care pot cara peste 60 t. Acest tip de vehicule sunt permise in cateva tari insa este interzis transportul international cu astfel de vehicule.
ECG (Association of European Vehicle Logistics) militeaza de foarte mult timp pentru armonizarea standardelor de lungime pentru vehiculele de transport masini. Multe guverne europene au aprobat lungimi de 20.75 m in timp ce in Marea Britanie, Italia si tarile nordice lungimea permisa este mai mare. Slovacia, Grecia, Malta si Cipru au stabilit limita la 18,75 m in timp ce in Austria lungimea maxima permisa este de 19,75 m.
In transportul de masini, aceste diferente de lungime a trailerului inseamna un plus sau minus de 2 sau mai multe masini pe transport.
Conform ECG, un standard de 20,75 m ar insemna reducerea costurilor de operare dar si a emisiilor de carbon.

Articole similare

Ad