Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Utilizarea motorinei de iarna este foarte importanta

Utilizarea unui carburant adecvat sezonului geros joaca un rol extrem de important, mai ales in cazul motoarelor ce functioneaza pe baza de motorina. Acest tip de carburant este mai sensibil la temperaturi scazute decat benzina, intrucat contine, prin natura sa, parafina, substanta ce se poate cristaliza la temperaturi foarte scazute, ducand la blocarea sistemului de alimentare a motorului.
Motorina de iarna distribuita de MOL Romania contine aditivi care asigura functionarea corecta a motorului chiar si in cazul temperaturilor extrem de scazute.
 

De exemplu, motorina premium EVO Diesel de iarna are o limita de filtrabilitate care permite functionarea motorului chiar si la – 35oC. Reteta speciala si pachetul de aditivi din compozitia EVO Diesel de iarna au fost dezvoltate in urma testarii in laboratoare independente, in scopul optimizarii functionarii celor mai moderne motoare.
In paralel cu folosirea unui carburant de calitate, mai exista si alte metode practice la care soferii pot recurge pentru evitarea problemelor de pornire a motoarelor in timpul iernii.
MOL Romania recomanda umplerea rezervorului cu carburant, atunci cand este posibil, deoarece o cantitate mai mare de carburant se raceste mai lent, iar un rezervor plin nu mai ofera spatiu pentru crearea de condens.
De asemenea, in conditii de ger motorul trebuie pornit periodic. In timpul functionarii motorului, carburantul din rezervor se amesteca cu cel recirculat din motorul cald, prin asa numita conducta de retur. De asemenea, soferii ar trebui sa verifice/inlocuiasca frecvent, mai ales in timpul sezonului rece, filtrul de carburant si sa se vor asigure ca acumulatorul este mentinut in stare perfecta.
Utilizarea unui ulei de motor de calitate buna este la randul sau importanta deoarece starea tehnica precara a motorului (raportul de compresie inadecvat) poate ingreuna pornirea autoturismului in conditii de ger. Atunci cand este posibil, se recomandaca, in conditii de ger, autovehiculele sa fie parcate in spatii inchise, ferite de inghet sau macar adapostite de vant si viscol.
Expertii propun tuturor soferilor care aleg sa porneasca la drum in conditii de ger si viscol sa aiba asupra lor o trusa care sa contina: lanturi antiderapante adecvate, sac de nisip sau sare, lopata pentru zapada, perie de zapada, racleta pentru gheata, prosoape de hartie, o patura calduroasa, haine de schimb, mancare si apa pentru situatii de urgenta.
Astfel, in conditii de ger sau daca masina ramane blocata sau inzapezita, specialistii recomanda soferilor sa incalzeasca vehiculul inainte de a porni la drum, dar niciodata in spatii inchise. In plus, este foarte importanta respectarea limitarilor de viteza si, mai ales, acordarea unei atentii deosebite ghetii negre care este invizibila si face drumul sa arate ca si cum ar fi proaspat asfaltat. O alta masura de precautie este evitarea folosirii pilotului automat si pastrarea unei distante corespunzatoare fata de masinile din fata, deoarece distanta de oprire pe drumurile cu polei este dubla fata de cea de oprire pe un drum uscat. De asemenea, se recomanda reducerea vitezei in apropierea podurilor, deoarece acestea ar putea fi alunecoase, chiar daca pe asfalt nu este gheata sau polei.

Articole similare

Ad