Astazi, 10.01.2019, Comisia de Transport si Turism a Parlamentului European (TRAN) a votat amendamentele de compromis privind Pachetul Mobilitate 1.
Unul dintre europarlamentari a incercat sa amane votul pe motiv ca in paralel afara se desfasura un protest al asociatiilor profesionale din Romania, Bulgaria si Polonia, de a caror opinie era bine sa se tina cont, arata el, deoarece daca se vor vota propunerile nu s-ar face decat sa se instituie un decalaj definitiv intre vest si est, dar europarlamentarul francez Karima Delli, presedinta Comisiei, s-a opus, invocand faptul ca la acest Pachet se lucreaza de peste un an si nu se poate amana la infinit votul. „Noi suntem legiuitori si trebuie sa oferim conditii mai bune de munca“, a subliniat aceasta, „deci trebuie sa ne asumam raspunderea pentru vot“.
Nici interventiile europarlamentarilor romani Marian-Jean Marinescu si Maria Grapini, care pentru a amana votul au invocat un viciu de procedura – faptul ca nu a existat traducere in toate limbile pentru propunerile ce urmau sa se voteze – nu au fost acceptate, astfel ca s-a trecut la vot.
Comisia a respins propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere si de odihna ai soferilor profesionisti (apartinand raportorului Wim van de Camp – cu 28 de voturi pentru si 17 impotriva) si propunerea de lege speciala pentru aplicarea Directivei detasarii nr. 71/1996 la transporturile rutiere (raportor Merja Kyllönen).
Iar propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie si a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piata de transport rutier de marfa, apartinand raportorului Ismail Ertug, a fost adoptata cu 27 de voturi pentru si 21 impotriva.
Aceste trei dosare au fost respinse in sedinta plenara din iulie 2018 si au fost trimise inapoi Comisiei TRAN in vederea revizuirii lor.