Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Placutele ar trebui sa elimine CIV

Potrivit Directivei nr. 96/53/CE, statele membre pot adopta masurile necesare pentru a asigura ca vehiculele comerciale detin fie placute cu dimensiunile si masele maxime autorizate ale vehiculului, fie documente unice prin care vehiculul este inregistrat sau pus in circulatie (CIV). In raspunsul trimis catre IRU la solicitarea UNTRR, Comisia Europeana a precizat ca niciun stat membru nu are dreptul de a impune doua modalitati de indeplinire a cerintelor unei directive in acelasi timp.
 

Astfel, introducerea placutelor ar trebui sa implice renuntarea la CIV, deoarece modificarea modului de indeplinire a cerintelor unei directive implica obligatoriu anularea modului precedent in care aceste cerinte erau indeplinite.
UNTRR a trimis mai multe adrese catre autoritati in care informa ca astfel de placute nu exista in niciun alt stat comunitar. In plus, toate vehiculele au din fabricatie placute montate de producatorii din Romania, bazate pe masuratorile RAR. Astfel ca, noile placute sunt o inventie pur romaneasca, menita sa creasca bugetul institutiei, iar transportatorii romani sunt nevoiti sa readuca vehiculele la RAR, in conditiile in care majoritatea acestora au omologare tip Europeana cu toate datele tehnice, inclusiv mase si dimensiuni clar evidentiate si nu au nevoie de nicio aprobare sau verificare RAR pentru a circula in Romania, ca stat membru UE. In plus, toate vehiculele se prezinta la RAR la prima inmatriculare in Romania. Iar aceasta rechemare genereaza costuri uriase, deoarece multe au contracte de durata pe teritoriul UE.
In acest context, UNTRR a solicitat anularea cerintei de echipare cu placute si asigurarea existentei la bordul vehiculelor a unei copii conforme cu originalul Cartii de Identitate a Vehiculului. Masura s-ar putea implementa imediat si nu ar discrimina transportatorii romani fata de cei straini.

Articole similare

Ad