Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

„Un sofer francez este de trei ori mai scump decat unul polonez sau roman”

CNR a publicat recent un studiu european care arata diferentele enorme salariale ale soferilor din 15 state, care da transportatorilor din Est un avantaj competitiv semnificativ in fata celor din Vest. „Una din principalele concluzii este aceea ca in Franta un sofer este de trei ori mai cump decat in Polonia, sau in alte state precum Romania sau Bulgaria, unde diferentele sunt inca si mai mari“, a spus Yves Fargues, presedintele TLF.
 

Acesta considera ca exista putine studii cu privire la diferentele de cost dintre transportatorii estici si cei vestici, si ca este nevoie de o armonizare salariala, a conditiilor de lucru si a contributiilor angajatorilor care tine de domeniul fiscal si cel al resurselor umane unde UE, cel putin acum, nu are nicio intentie sa intervina. Cu toate acestea, Fargues sustine formarea unei agentii de transport rutier in cadrul UE care sa reglementeze mai bine acest domeniu si sa creeze un „Status al soferului de camion european“ – care sa fie o recunoastere oficiala sau o eticheta de calitate pentru soferii de camion din UE, care sa ofere o armonizare sau un consens in diferite probleme, cum este cea a orelor de conducere si odihna. „Dar trebuie sa mentionez ca sunt mai degraba pesimist ca vom convinge pe toata lumea sa fie de acord cu acest lucru. Cand Germania si Franta au incercat sa isi impuna salariul minim de la ei soferilor din alte state europene (in special a celor din estul Europei) care fac cabotaj, au primit de la Bruxelles raspuns ca acest lucru este o incalcare a principiului de „piata libera“. Desigur ca oricine poate avea astfel de initiative unilaterale doar cu motivatie politica, acestea fiind greu de pus in practica. De exemplu, cum se poate verifica cu certitudine daca o firma de transport romaneasca plateste soferii cu salariul minim din Germania si Franta, cand lucreaza in aceste tari?“, a intrebat el.
In prezent, Fargues face apel la mai multa eficienta in ce priveste modul in care este respectata activitatea de cabotaj pentru a proteja pietele interne de concurenta neloiala. „Acest lucru necesita mai multe resurse pentru a monitoriza orice activitate ilegala si a o sanctiona“, a punctat el.

Articole similare

Ad