Volvo FH16 a avut intotdeauna fani si printre transportatorii din Romania, dar caracterul sau exclusivist a facut ca numarul de unitati vandute intr-un an sa se numere pe degete. In prima jumatate a lui 2015 insa producatorul suedez a primit comenzi de peste 10 unitati, iar cinci dintre ele – intr-o configuratie exceptional de puternica, pentru transport agabaritic, dar si cu numeroase elemente speciale de design sau destinate cresterii confortului soferului – au fost cumparate de Rontransmar. Cu alte cuvinte, 2015 a fost un an deosebit pentru Volvo FH16 nu doar pentru ca au fost livrate la noi mai multe unitati decat de obicei, ci si pentru ca este vorba de configuratii foarte specializate – in trecut se vindeau modele exclusiviste ca echipare, dar destinate in general transportului de marfuri generale.
Rontransmar a facut achizitia in trepte – a comandat intai o unitate si dupa circa doua luni de exploatare a ales sa mearga tot pe mana Volvo si sa mai cumpere patru, in configuratii aproape similare – si numai dupa ce a testat la diverse targuri de profil mai multe modele pentru transport agabaritic. „Suntem de 10 ani pe piata, iar cand cumparam camioane de la care ne asteptam sa tina macar cinci ani nu ne permitem sa facem greseli: trebuie sa le configuram exact pentru cerintele de transport pe care le avem si sa semene cu cele din vest, pentru ca acolo lucram si acolo sunt transportatori cu experienta mai mare, de la care putem invata. Cred ca la ora actuala noul Volvo FH16 cu motor de 750 CP este cel mai bun de pe piata pentru transport de pana la 150 t greutate totala – nici in SUA nu se produc motoare atat de puternice – si avand si frana de motor plus retarder cu putere totala de 1.251 CP, ceea ce pentru transport agabaritic este la fel de important ca puterea motorului“, isi argumenteaza decizia Vlad Lechintan, directorul general al companiei, care mai conduce si el noul model, dar nu in mod curent. Soferii companiei bistritene sunt si ei de acord cu faptul ca este cel mai bun dintre camioanele produse in prezent, iar decizia de a mai comanda alte patru unitati s-a bazat si pe colaborarea buna cu service-urile Volvo.
De altfel, Rontransmar mai avea in flota alte sase camioane Volvo FH16 si FH12, in configuratii 8×4, 6×4 si 6×2, din totalul de 35 de unitati, din care unele, cu mai mult de 800.000 km la bord, vor fi in curand inlocuite, deoarece, asa cum arata Vlad Lechintan, „la transport agabaritic uzura se simte mult mai puternic decat la marfuri generale si dupa o anumita durata de folosire nu mai poti fi sigur de ele“.
In plus, deoarece vehiculele circula circa 95% din distante in tari vest-europene – se incarca in Germania, Belgia, Olanda, Franta, Suedia, Norvegia s.a. si se descarca in Austria, Ungaria, Polonia, Romania, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Turcia – achizitia de Euro 6 se impunea, iar Volvo FH16 este primul camion din flota firmei care respecta aceasta norma de poluare. „Am asteptat un timp dupa lansarea Euro 6 sa vad cum …