Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

1.000 de camioane electrice pe baterii: Holcim se bazează pe Mercedes-Benz eActros 600

Holcim se va baza pe Mercedes-Benz eActros 600 pentru a-și pune în aplicare strategia de sustenabilitate pe scară largă. Producătorul elvețian de materiale de construcții intenționează să adauge la flota sa europeană un total de 1.000 de unități ale autocamionului electric pe baterii de la Mercedes-Benz Trucks, care tocmai și-a sărbătorit premiera mondială în octombrie anul trecut. Ambele companii, în calitate de parteneri puternici, au semnat o scrisoare de intenție comună în acest scop. Volumul reprezintă cea mai mare comandă unică planificată până în prezent pentru eActros 600, contribuind la realizarea obiectivelor de sustenabilitate ale ambelor companii.

Majoritatea autocamioanelor electrice vor fi utilizate cu remorci siloz pentru transportul exigent de materiale de construcții, cum ar fi cimentul. Capacitatea ridicată a bateriei, de peste 600 de kWh – de unde și denumirea modelului 600 – și o nouă punte de tracțiune electrică deosebit de eficientă, dezvoltată în cadrul companiei, permit e-camionului să atingă o autonomie de 500 km fără încărcare intermediară. Prin urmare, eActros 600 va putea parcurge semnificativ mai mult de 1.000 km pe zi. Acest lucru este posibil prin încărcarea intermediară în timpul pauzelor prevăzute de lege pentru șoferi – chiar și fără încărcare de MW.

Karin Rådström, CEO Mercedes-Benz Trucks: „Holcim este unul dintre cei mai importanți clienți ai Mercedes-Benz Trucks în industria construcțiilor. Suntem foarte mulțumiți de faptul că această companie a optat pentru eActros 600 în cadrul transformării sale către propulsoare alternative. Autocamionul nostru electric cu stea cu trei colțuri stabilește noi standarde în ceea ce privește eficiența.”

Miljan Gutovic, șeful regiunii Europa, Holcim: “Holcim avansează tranziția către un transport mai durabil și mai eficient prin decarbonizarea logisticii operațiunilor noastre. Suntem încântați de parteneriatul cu Mercedes-Benz Trucks pentru electrificarea flotei noastre, accelerând obiectivul nostru ca 30% din achizițiile sau contractele noastre de camioane de mare tonaj să fie cu emisii zero până în 2030.”

Mercedes-Benz eActros 600

Pe lângă încărcarea CCS cu o putere de până la 400 kW, eActros 600 va permite ulterior și încărcarea de MW (MCS). De la începutul vânzărilor, clienții pot comanda o preinstalare pentru aceasta. De îndată ce tehnologia MCS va deveni disponibilă și va fi standardizată la nivelul tuturor producătorilor, se preconizează că aceasta va putea fi instalată ulterior pentru aceste modele ale modelului eActros 600. Bateriile pot fi încărcate de la 20% la 80% în aproximativ 30 de minute la o stație de încărcare adecvată cu o putere de aproximativ un MW.

Din punct de vedere vizual, e-truck-ul este caracterizat de un design purist, fundamental nou, cu linii clare și o formă aerodinamică. În ceea ce privește rentabilitatea pentru operatorii de flote, camionul electric este menit să stabilească noi standarde, înlocuind pe termen lung majoritatea camioanelor diesel în importantul segment de transport pe distanțe lungi. Nucleul conceptului Mercedes-Benz Trucks pentru transportul pe distanțe lungi cu baterii electrice este acela de a oferi clienților o soluție holistică constând în tehnologia vehiculului, consultanță, infrastructură de încărcare și servicii.

Începerea producției de serie este planificată pentru sfârșitul anului 2024. În plus față de unitatea tractoare, Mercedes-Benz Trucks va produce, de asemenea, variante rigide ale eActros 600 încă de la lansarea pe piață, oferind clienților și alte aplicații posibile pentru transportul complet electric. În prezent, se construiește o flotă de aproximativ cincizeci de vehicule prototip, dintre care unele vor fi supuse, de asemenea, unor teste practice cu primii clienți într-o etapă următoare.

Articole similare

Ad