La finalul lui ianuarie, MTI a anuntat semnarea contractului de concesiune pentru sectiunea de autostrada Comarnic-Brasov. La etapa de preselectie au participat 12 consortii, aproximativ 45 de companii, fiind selectate patru dintre acestea. Ofertele au fost depuse in februarie 2009.
In mai, la finalizarea evaluarii ofertelor, obtinand 95,17 puncte dintr-un maxim de 100, a fost declarat castigator consortiul format din Vinci Concession-Aktor Concession-Vinci Construction Grand Projets-Aktor. Dupa adjudecare, timp de sase luni, pana in noiembrie, semnarea contractului a fost blocata de contestatia depusa in instanta de unul dintre participantii la licitatie.
Insa, potrivit MTI, contestatia a fost respinsa la toate nivelurile din justitie.
Tronsonul cu o lungime de 55 km va avea o viteza de proiectare de 120 km/h, iar durata de concesiune va fi de 30 de ani, din care patru pentru proiectare si constructie, plus 26 pentru operare si intretinere.
Costul lucrarilor de constructie se ridica la 1,2 miliarde de euro. Acest tronson este destul de complex, lungimea totala a tunelurilor este 30 km – cel mai lung fiind de 3,8 km – exista 19 poduri si viaducte cu o lungime totala de 8 km, cu structuri cu deschideri de pana la 175 m, iar pe inaltime de 25 m.
Tronsonul va dispune de cinci noduri rutiere la Comarnic, Sinaia, Busteni, Predeal si Rasnov.
Suma totala pe care Statul roman o va plati in cei 30 de ani se ridica la 4,8 miliarde euro. Aceasta cuprinde 3,1 miliarde euro cheltuielile cu imprumutul principal, 670 de milioane cheltuielile cu imprumutul subordonat, 323 de milioane cheltuieli legate de operare si intretinere, 584 de milioane de euro taxe, impozite si alte costuri financiare.
Inflatia va fi acoperita de 146 de milioane de euro.
Conform contractului, orice deficiente rezultand din proiectarea si constructia autostrazii vor fi remediate de concesionar, pe riscul si cheltuiala lui, si de asemenea acesta are obligatia de a mentine autostrada la un nivel calitativ foarte inalt pe durata concesiunii.
O parte din sumele incasate din concesiune (taxele de autostrada, chirii etc.) va reveni Statului roman, ceea ce va duce la scaderea platilor de disponibilitate efectuate de la bugetul de Stat.