Divizia Mercedes-Benz Trucks a Daimler AG a ajuns la un acord cu Eikona AG privind achizitia aplicatiei habbl logistics, care va optimiza portofoliul de produse FleetBoard. Software-ul le permite clientilor sa integreze cu usurinta camioanele proprii cu cele ale subcontractorilor in procesul de planificare si ii asigura pe toti cei implicati intr-un proces de transport – soferii, dispecerii si clientii finali – ca vor primi exact informatiile de care au nevoie. In acest mod, divizia de camioane a Daimler AG va putea oferi clientilor o gama larga de produse si servicii pentru toate fazele procesului de transport dintr-o singura sursa.
In era digitala, serviciile software au devenit mai mult ca niciodata parte din activitatea principala a Daimler si a MB Trucks, fiind legate clar de dezvoltarea vehiculelor si de asistenta pentru clienti. Din acest motiv, fosta Daimler FleetBoard GmbH a fost incorporata in unitatea MB Trucks de la Daimler Trucks la inceputul anului, iar unitatea „Servicii si solutii digitale“ este acum responsabila pentru toate serviciile si solutiile FleetBoard si MB Uptime. „Lucram zilnic la dezvoltarea de solutii inovatoare si imbunatatim si extindem produsele si serviciile existente, cu accent pe cele care ofera clientilor o valoare adaugata adevarata“, a punctat Stefan Buchner, director Mercedes-Benz Trucks
habbl, baza noului FleetBoard Logistics GmbH
habbl este activ pe piata de logistica din 2016 si are deja 4.500 de soferi inregistrati. Software-ul a procesat 2,3 milioane de comenzi pana in prezent si a livrat utilizatorilor 13,7 milioane de rapoarte. „Cu un fundament tehnologic complet nou, suntem mai aproape de viziunea noastra de solutii logistice digitale in retea“, a spus Volker Hansen, CEO FleetBoard, responsabil de solutiile digitale al companiei.
Odata ce achizitia este finalizata oficial, habbl si echipa din spate vor deveni componenta principala a FleetBoard Logistics GmbH, care va fi o filiala Daimler cu sediul in Volkach, Germania. Fondatorul Eikona AG, Manuel Drescher, va deveni CEO al noii companii, in timp ce Harald Marx, seful Daimler FleetBoard Innovation Hub, va fi al doilea director interimar ce va supraveghea infiintarea companiei FleetBoard Logistics GmbH si orientarea ei strategica. Proiectul a fost initiat si gestionat sub indrumarea centrului de inovare Daimler FleetBoard din Berlin, responsabil si cu dezvoltarea noii strategii de management al transportului si cu infiintarea noii firme.
Serviciul nou le va completa pe cele existente, cum ar fi cele pentru analiza operatiunilor, gestionarea timpului si rutare. Solutia FleetBoard din prezent va continua sa fie sprijinita pe parcursul unei perioade de tranzitie care va dura cel putin doi ani. Clientii actuali vor primi asistenta si suport specializate din partea expertilor FleetBoard, care trec la habbl, asigurand astfel o tranzitie lina.
Flexibilitate cu ajutorul celor peste 25 de elemente modulare
Ca aplicatie mobila si portal online, in combinatie cu date telematice obtinute de la vehicul, habbl este capabil sa ofere informatii complete despre intregul lant de aprovizionare. Beneficiile aplicatiei includ controlul precis al sarcinilor soferilor, precum si furnizarea unei imagini de ansamblu asupra vehiculelor, inclusiv pozitia, rutele programate si arhivarea lor. Toate acestea elimina necesitatea de a lucra cu aplicatii complexe de flux de lucru sau cu multe pagini de hartie. habbl colecteaza informatii despre distanta parcursa si opririle facute si le combina cu datele din FleetBoard pentru a calcula timpul estimat al sosirii unui vehicul. Informatiile vor fi completate pe viitor cu datele privind timpii de conducere si de odihna. „Instrumentul poate trimite notificari unui grup predefinit de destinatari privind statusul masinii. Dispecerul stie intotdeauna unde se afla fiecare camion si daca isi va putea indeplini sarcinile potrivit programarii. Toate aceste informatii sunt afisate pe un ecran asemanator celor utilizate in aeroporturi. Dispecerii pot folosi aceste informatii pentru a reprograma cursele, pentru a economisi bani, dar si pentru a-i informa eficient pe clientii finali.“
In plus, soferii companiilor subcontractante pot utiliza habbl cu usurinta. Aplicatia permite configurarea de catre utilizator a fluxurilor de lucru, prezentand toate etapele procesului intr-un mod usor de inteles, ceea ce ajuta la prevenirea erorilor. Astfel, fiecare companie isi poate folosi propriile procese fara a fi nevoie sa se adapteze la standarde prescrise, cele peste 25 de elemente modulare ale softului putand fi combinate simplu si flexibil. Scanarile codurilor de bare, documentatia foto, semnaturile electronice, listele de verificare, notificarile privind statusul, caracteristicile geografice si datele privind schimbul de paleti fac procesele logistice tot mai transparente si mai eficiente.