Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Editia limitata cu numarul 10/99 a ajuns la Pitesti

Renault Trucks si Renault Sport Racing au colaborat pentru a produce modelul T High Renault Sport Racing, o serie speciala dedicata transportului pe distante lungi, vopsita in galben Sirius sidefat – culoarea iconica a echipei F1 Renault Sport Racing – si limitata la numai 99 de vehicule. Unul dintre aceste exemplare, al zecelea, a ajuns si in Romana, fiind livrat firmei pitestene Alexandra si David, care mai are in flota patru camioane Renault Trucks si a apreciat la modelul Sport Racing mai ales dotarea standard bogata si faptul ca atrage toate privirile pe sosea.

Vehiculele din aceasta serie speciala au intr-adevar un aspect elegant si sportiv, diferite texturi si nuante de negru – oglinzile laterale cu un strat de vopsea neagra stralucitoare si sigla si grila radiatorului – contrastand cu galbenul cabinei. Pentru a sublinia designul sportiv al camionului, elementele in carouri galben-negru sunt prezente si pe deflectoarele laterale, fiecare din cele 99 de unitati are o placuta numerotata de identificare, tot de culoare neagra, rotile sunt din otel galben cu negru Renault Sport Racing, garniturile de usa sunt negru cu galben, parasolarul este negru stralucitor cu liziera galben Sirius, in timp ce partea fata si avertizoarele pneumatice de pavilion sunt de culoare neagra, iar compartimentul exterior de depozitare are culoarea cabinei.

Aceasta din urma a fost si ea proiectata special si include echipamente de top in culorile galben si negru, pentru a se potrivi cu exteriorul. Scaunele Recaro® si volanul sunt acoperite cu piele neagra, cu cusaturi galbene, bordul panoramic are finisaj din carbon, iar gurile de ventilatie sunt incercuite cu galben.
La interior se remarca patul inferior Extensia Ultimate, cuseta superioara Ultimate, ce se poate transforma in spatiu de depozitare cu scara de acces si plasa pentru bagaje, husele cusetei cu cusaturi galbene, scaunul pneumatic si incalzit al soferului (cu centura integrata care are protectii galbene pentru umar, suport lombar reglabil si extensie a pernei reglabile), tapiteria mixta a scaunelor, din piele neagra si tesatura cu cusaturi galbene, si mocheta cu cusaturi galbene. Frigiderul are 40 l si este silentios, cu termostat, iar spatiile de depozitare sunt generoase: patru compartimente cu usi, din care unul inchis cu cheie, unul cu plasa, patru module ISO si doua spatii de depozitare sub pat, din care unul cu acces si din interior si din exterior.
T High Renault Sport Racing combina confortul la bord, placerea de a conduce si performanta, are o podea complet plana si este echipat cu motor de 13 l, 520 CP la 1.430-1.800 rpm si cuplu maxim de 2.550 Nm la 1.000-1.430, adaptat la motorina cu continut de sulf. Cutia de viteze automatizata Optidriver AT 2612F are 12 rapoarte inainte si trei marsarier, cuplu maxim de 2.550 Nm si ambreiaj automatizat, strategia de schimbare a treptelor de viteza Optivision este optimizata pentru Fuel Eco, in sensul de stocare centralizata a datelor despre reliefurile deja parcurse, frana Optibrake+ are o putere de 382 kW la 2.300 rpm, iar retarderul Voith are 450 kW la 3.250 Nm.
Camionul are doua rezervoare de carburant, de 405 si 650 l, iar cel de AdBlue are 100 l.
Printre sistemele care il insotesc se numara Optifleet Check, un raport de date tehnice pentru urmarirea consumului pentru fiecare vehicul si pentru fiecare conducator auto, si Optifleet Map, pentru geolocalizare, bariere virtuale si analiza a itinerariilor, ambele cu abonament platit in avans pe patru ani.

T High Renault Sport Racing a convins prin echiparea bogata si aspectul deosebit
Firma pitesteana Alexandra si David si-a inceput activitatea in 2015, cu un Renault Trucks Magnum second-hand, si intre timp a ajuns la patru camioane Renault Trucks si doua Volvo care fac transport in tarile nordice. In toamna anului trecut a fost achizitionat un model T High, iar de curand, pentru ca a mai dorit unul similar, importatorul din Romania a propus in loc un model din editia limitata. „Ne-a placut mult si l-am cumparat“, afirma Dan Andritoiu, administratorul firmei, care a apreciat la el, in afara de raportul bun calitate-pret ce caracterizeaza marca franceza, dotarile numeroase si faptul ca e mai deosebit decat celelalte camioane de pe strada. „Chiar arata mai bine in realitate decat in poze.“
Noul vehicul va fi condus atat de Dan Andritoiu si de asociatul sau, Daniel Balasa, cat si de oricare dintre soferii firmei, „pentru ca avem o echipa de baieti foarte buni si fiecare s-ar descurca, asa cum se descurca si cel care conduce celalalt camion din seria T, si care are un consum foarte bun si respecta si ceilalti indicatori de performanta pe care ii impunem“.
Noul camion a fost achizitionat la pachet cu training pentru sofer si cu acces la sistemul de informare Optifleet, asa cum au si celelalte Renault Trucks din flota Alexandra si David, si care permite imbunatatirea stilului de condus. „Soferii nostri sunt de incredere si sunt convins ca isi fac datoria cum trebuie, avem o echipa foarte buna, dar, chiar si asa, era loc de imbunatatire a performantelor si s-a realizat efectiv asta, consumul scazand de la 31-32 la circa 30 l/100 km si la modelul cel nou T High de la 25 la 23 l/100 km, pentru o cursa de tonaj mic.

Pachetul Mobilitate franeaza achizitiile de camioane
Dan Andritoiu apreciaza la camioanele Renault Trucks pe care le are deja in flota confortul oferit soferilor – „poate daca as sta la birou nu le-as aprecia atat de mult, dar pentru ca si eu le conduc si stau o luna si jumatate in Comunitate imi dau seama cat de important este acest aspect“ – faptul ca sunt simple, „sau cel putin noi le-am invatat“, ca reteaua Volvo este foarte bine dezvoltata in tarile scandinave, deci piesele necesare vin cel tarziu a doua zi si nu se pierde timp in cazul in care este nevoie de o reparatie acolo – de obicei masinile se aduc in tara, in Scandinavia manopera si piesele fiind cu 60-100% mai scumpe decat la noi – iar in Romania relatia cu Volvo Group este foarte buna. „Deci daca va fi sa mai cumparam camioane, tot din acelasi grup le vom cumpara. Singurul lucru care ma retine este incertitudinea legata de Pachetul Mobilitate. Teoretic pot face oricand o alta achizitie, pentru ca am deja un istoric cu firmele de leasing si pot lua usor credit, iar marfa inca se poate gasi, deoarece noi avem deja un renume in Scandinavia si clientul nostru are incredere in noi, ne da curse importante, cu marfa valoroasa sau care trebuie sa ajunga la timp la destinatie. Dar prefer sa astept sau sa caut alte variante, inclusiv deschierea unei filiale intr-o tara scandinava. Pentru ca altfel, daca masinile trebuie sa ajunga acasa la fiecare patru saptamani, cum doua saptamani dureaza numai drumul dus-intors, ar insemna sa mai ramana doar doua de lucrat acolo. Sper totusi sa se ajunga la o varianta care sa fie avantajoasa si pentru estici. Acum vin de doua ori pe an acasa cu sase masini si gasesc greu curse, dar daca ar fi sa vin in fiecare luna clar as merge pe gol atat de mult, incat pierderile ar fi enorme. Probabil vesticii vor ca noi sa inchidem firmele si sa ne ia soferii, pentru ca, daca ar vrea doar sa platim taxe la ei, eu nu as avea nimic impotriva sa platesc CAS acolo, mai ales ca pentru asta soferii ar lua pensie, deci ar fi bine pentru pachetul pe care il ofer. Plus ca as obtine si tarife mai bune daca as avea firma acolo, ceea ce in prezent nu se intampla: am discutat la un moment dat cu reprezentantul unei firme nordice care primea acelasi tarif cu mine si in plus i se platea si motorina, deci lua cu 40 de centi/km mai mult.“

O firma noua, dar care si-a gasit deja locul pe o piata exigenta
In 2015, cand a inceput activitatea, Dan Andritoiu nu prea avea experienta in transporturi, dar din afara parea o afacere avantajoasa si fara probleme. Firma a pornit la drum cu un camion second-hand si dupa jumatate de an a mai fost cumparat unul, „pentru ca atat de bine mergea treaba, incat nu ne acopeream cheltuielile cu un singur vehicul. Pe urma m-am obisnuit cu piata si am inceput sa ne controlam mai bine costurile. Acesta este secretul, sa controlezi costurile si sa ai incasari mai mari decat cheltuielile. Pentru asta discutam obiectiv cu clientul nostru si am obtinut intelegere si chiar cresteri de tarife cand unele costuri au crescut. Cel mai mult in ultimii ani s-au scumpit combustibilul, de la 1 euro/l in 2015 la 1,2 euro/l in prezent, si forta de munca, aceasta din urma fiind inca pe un trend ascendent.
Camioanele firmei fac transport pentru posta sau transport de electronice si electrocasnice cu prelate proprii standard Krone sau cu dube inchiriate de la casa de expeditii pentru care lucreaza. „Kilometri pe gol nu prea sunt, si oricum casa de expeditii ii platesti si pe acestia, la acelasi tarif ca atunci cand se merge cu incarcatura.“
Firma a folosit si combinatii mai lungi, mai des intalnite in nord, de 25 m, cu o jumatate de remorca intre autotractor si semiremorca, dar suprastructurile apartineau casei de expeditii.
In conditiile in care actionarii firmei conduc si ei camioane, controlul asupra acestora este mai bun decat in cazul altor transportatori care lucreaza in Comunitate, astfel ca cea mai mare problema ramane timpul prea mare petrecut departe de familie.

Articole similare