Chiar daca nu a avut timp sa se pregateasca pentru finala internationala asa cum si-ar fi dorit, Gabriel Benga a beneficiat de sprijinul echipei EVW, si mai ales al trainerului Bogdan Mercas, care s-a deplasat la Brasov pentru un curs teoretic de condus economic si pentru a-i permite sa se acomodeze cu noul DAF XF. „Nu stiam ce probe vor fi in finala internationala“, explica Bogdan Mercas, „dar stiam ca va fi sigur una de condus economic, unde trebuia sa puna in aplicare toate cunostintele pe care le are despre cuplu, putere, turatiile de la care incep consumurile bune, turatiile intre care ai cuplu maxim. Asta deoarece DAF a redus turatiile la noul model, cuplul maxim incepe acum de la 900 rpm, in loc de 1.000 rpm la modelul vechi, deci abordarea este diferita, trebuie sa mergi putin mai sub-turat. Si cutia de viteze TraXon este putin diferita de AS Tronic de la camionul vechi, dezvolta in treapta a 12-a un cuplu mai ridicat decat in primele 11, ca sa incurajeze soferii sa stea cat mai mult in ultima treapta, si atunci si consumul e mai mic.“
Deoarece in filmuletele de prezentare a evenimentului s-a insistat asupra calitatilor pe care le cauta DAF la viitorul campion – sa fie un ambasador al acestei marci, sa cunoasca DAF cat mai bine, sa aiba aceasta marca in sange, sa aiba o atitudine pozitiva si sa fie orientat spre siguranta si spre promovarea DAF si, desigur, sa mearga cat mai economic – Bogdan Mercas a fost convins ca Gabriel Benga intruneste aceste calitati si se astepta sa fie printre primii trei in finala internationala. Cu atat mai mult cu cat este o persoana calma si sigura pe ea.
Finalistul EVW din intrecerea internationala a castigat la limita competitia din Romania, cu o diferenta de trei puncte din totalul de 600 ce putea fi primit in urma celor cinci probe. El nu a fost cel mai bun la niciuna dintre ele, dar a fost al doilea sau al treilea la toate, pe cand ceilalti patru competitori au facut, toti, cel putin o greseala.
In intrecerea din Romana s-au inscris peste 70 de soferi profesionisti. Aproape toti conduc DAF, pentru ca testele eliminatorii s-au dat in cele cinci locatii ale caravanei EVW Holding. Si aproape toti conduc in viata de zi cu zi, chiar daca unii pentru propriile firme. De altfel, acestia sunt, in opinia lui Bogdan Mercas, competitorii cei mai redutabili, deoarece sunt cei mai interesati de economie, de legislatie si de toaste aspectele care se puncteaza in astfel de intreceri.
Reprezentantul dealerului DAF in Romania declara ca astepta de mult ca producatorul olandez sa organizeze si el un astfel de concurs pentru soferi si ca in fiecare an, cand vedea filmulete de la intrecerile similare organizate de alti constructori de camioane si promovarea pe care o fac prin aceste intreceri, trimitea link la conducerea DAF si intreba cand va face acelasi lucru. De acum inainte competitia se va desfasura din doi in doi ani „si sper ca si premiile sa creasca in timp, pe masura ce va creste experienta“.
Asta nu inseamna ca DAF nu a organizat pana acum intreceri tematice: exista una pentru tehnicienii din service si Romania a obtinut de doua ori locul al III-lea in finala intonationala, pentru ca „avem oameni foarte bine pregatiti. E o problema sa-i pastram, dar ne straduim sa facem asta si parteneriatul cu Turbo Hoet ne va ajuta mai mult sa ne imbunatatim imaginea.“