In transportul rutier de marfa, tranzitia energetica spre „verde“ a fost realizata pana acum aproape exclusiv cu ajutorul vehiculelor CNG. In 2019, 98,3% din camioanele non-diesel inmatriculate in Europa au fost alimentate cu gaze naturale, iar inmatricularile vehiculelor grele CNG si LNG pentru 2019 ar trebui sa ajunga la 6.500 de unitati, de trei ori mai mult decat in 2017 si cu o crestere de 90% fata de 2018. Mai mult, in 2020, cererea pentru autocamioane cu gaz natural va continua sa creasca in Europa, datorita punerii in functiune a 200 de noi statii si dezvoltarii de noi sectoare. Tot pentru reducerea emisiilor de CO2 cu 30%, pana in 2025, electrificarea autostrazilor si a vehiculelor este un pas necesar care, pe de alta parte, va oferi o oportunitate primordiala sectorului industrial de a-si prezenta numeroasele initiative. Cursa pentru inovare, in care sunt angrenati atat producatorii de vehicule, cat si cei din OEM, specializati in echipamente electrice, este alimentata de provocarile vehiculelor autonome, de infrastructura si facilitatile de incarcare, dar si de baterii si de viteza de incarcare a acestora. Pe langa investitiile masive, sunt necesare insa si subventii publice care sa garanteze competitivitatea vehiculelor electrice care sunt foarte scumpe, depasind posibilitatile de cumparare ale multor companii de transport.
In 2019, in Franta, Emmanuel Macron a prezentat mai multe masuri care sa vina in ajutorul mobilitatii electrice. Guvernul francez urmeaza sa investeasca 3 milioane de euro in proiectul BOM ZE pentru camioane electrice de colectare a deseurilor menajere. Obiectivele Contractului Sectorial Strategic de sector au fost confirmate, deoarece sunt preconizate 100.000 de terminale de incarcare pentru 2022. In plus, peste 700 de milioane de euro vor fi investiti pe o perioada de cinci ani pentru dezvoltarea unui sector european de baterii alaturi de Germania, care va investi 1,12 miliarde de euro.