Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Platformele digitale, o amenintare pentru expeditorii traditionali?

Expeditia de marfuri, un business de un trilion de dolari, era pana nu demult o industrie stabila, de neperturbat. Insa, in urma cu trei ani, o parte din oamenii din transport, logistica si IT au decis sa schimbe asta, punand bazele expeditiei digitale care prin tehnologie si algoritmi inlocuieste factorul uman, acoperind astfel un volum mai mare de operatiuni, la costuri mai mici. Desi expeditorii digitali ar putea prelua in timp un mare volum de pe piata, evolutia de pana acum nu i-a convins pe Arkadiusz Glinka, General Manager C.H.Robinson, care tocmai anuntase intentia de a investi un miliard de dolari in digitalizare, si pe Maximilian Schaefer, Co-Founder si Managing Director InstaFreight, ca expeditorii digitali vor ajunge sa domine piata, pentru ca exclusivitatea lucrului cu procese digitale elimina interactiunea necesara unei bune relatii. De cealalta parte, Lajko Ferenc, managing director DigiLog si ex-CEO Waberer’s, are incredere in capacitatea de evolutie a expeditiei digitale, insa considera ca solutia ar putea fi undeva la mijloc, pentru ca expeditorii traditionali detin capacitatea si comenzile, in vreme ce platformele mici, digitale, desi flexibile, nu au o masa critica de volume si capacitate.

Desi business-urile micilor expeditori digitali utilizeaza modele si instrumente diferite, ele se confrunta cu aceleasi provocari ale pietei: accesul la transportatori, reducerea costurilor si competitia acerba, dupa cum reiese din conferinta HyperLog, organizata de Trans.INFO la Lodz (Polonia). „Din discutiile avute cu clientii si transportatorii, am inteles ca acestia inca solicita relatii de business de la om la om. Pe langa relatia clasica, este insa important ca si companiile traditionale sa investeasca in tehnologie pentru a-si creste activitatea si a reduce costurile. Practic, in urmatorii zece ani, cu totii trebuie sa gasim noi solutii, pentru ca se schimba modelul de comert in toata lumea. Trebuie sa adoptam solutii inteligente ca sa iesim in intampinarea clientilor“, este de parere Arkadiusz Glinka. Acesta precizeaza ca C.H.Robinson expediaza si digital de ceva vreme, considerandu-se unul dintre pionieri intr-un domeniu devenit tot mai competitiv. „Peste 70% dintre tranzactiile companiei sunt realizate digital. Nu cred ca exista scapare de calea digitala. Oricum, imi imaginez ca intr-o zi se vor combina solutiile, asa cum s-a intamplat in e-commerce. Este evident ca astazi clientii inca folosesc platforme multiple, de la mai multi jucatori, iar asta arata ca este inca loc si pentru alti jucatori digitali.“

Articole similare