Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costurile logistice ale operatorilor 3PL, compensate prin optimizari si investitii

Piata de lactate a suferit pierderi de circa 25% in perioada starii de urgenta si inca nu si-a revenit, in contextul in care HoReCa reprezinta circa 40% din totalul productiei. Desi tarifele de transport pe piata de produse cu temperatura controlata au scazut fata de nivelul de dinainte de pandemia Covid-19, costurile logistice au crescut din cauza volumelor mai putine. Furnizorii de servicii isi mentin eficienta si apeleaza la sinergii, mai ales ca se bazeaza pe o retea de depozitare la nivel national si ofera un pachet de servicii integrate.
Datorita masurilor de siguranta alimentara specifice industriei, precum si bunei colaborari atat cu autoritatile, cat si cu marii retaileri, fluxul de productie si supply chain nu a fost oprit deloc in perioada starii de urgenta. Asta nu inseamna, explica Dorin Cojocaru, presedintele Asociatiei Patronale Romane din Industria Laptelui (APRIL), ca nu au existat probleme. „Transportul laptelui s-a scumpit la finalul lui martie, insa nu neaparat pentru ca a crescut cererea, ci pentru ca nu existau suficiente camioane pe piata. Au fost acele restrictii din partea DSP, care bagau soferii in izolare, si s-a ajuns la inchirierea transporturilor din Olanda, Austria etc. Daca o cursa Spania-Romania era 3.500 de euro inainte, acum ajunsese la 7.000 de euro. Chiar daca nu importam lapte, trebuia sa aducem ambalaje, ingrediente etc. Plus ca exportul a picat de tot.“ Aceste probleme s-au rezolvat prin crearea de culoare verzi la frontiere si prin lobby-ul facut de diversele asociatii, inclusiv APRIL, alaturi de cele de transport. „Tot atunci am cerut sa nu se mai blocheze in vami camioanele cu substante biocide, pentru ca industria alimentara, si ma refer la lapte, nu putea opri fluxul. Am lucrat foarte bine in perioada respectiva, am creat grupuri de WhatsApp cu Ministerul Agriculturii, cu Guvernul, cu Parlamentul si nu s-a oprit deloc fluxul la noi.“

Articole similare