Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2020 a fost la nivelul din 2019 pentru transportatorii polonezi, mai ales pentru cei mari

În ultimii ani, Polonia și-a întărit considerabil poziția pe piața de transport internațional de mărfuri din Uniunea Europeană, cota sa crescând din 2010 până în 2019 de la 20% la 32%, valoare care a adus-o în poziția de lider incontestabil. La începutul pandemiei părea că transportul va fi unul dintre sectoarele cele mai lovite, dar cererea de servicii a operatorilor polonezi s-a întors repede la nivelurile de dinainte de criza Covid-19, așa cum arată asociația de transport și logistică TLP, bazându-se pe datele din sistemul Toll Collect din Germania. Și chiar au fost compensate lunile de declin al volumelor.

Concret, pe tot parcursul anului trecut, numărul de kilometri parcurși pe șosele cu taxă de vehiculele grele de transport de mărfuri înmatriculate în Polonia a fost același din 2019, în timp ce numărul de kilometri parcurși de toate camioanele europene pe drumuri cu taxă a scăzut cu 1,3%. Situația transportului din Polonia a fost bună și în primul trimestru din 2021, numărul de kilometri parcurși de camioane pe drumuri cu taxă fiind nu doar mai mare decât în 2020, ci și mai mare cu 7% decât în 2019. Așa cum arată un analist polonez participant la un webinar organizat de TLP, creșterea pieței a adus dezvoltarea firmelor mari de transport, care, deși piața este foarte diversificată, și-au crescut constant cota, astfel că 1,6% dintre companiile poloneze dețin acum 24% din flota țării destinată transportului internațional. Asta deoarece firmelor mari le-a fost mai ușor să obțină comenzi, datorită faptului că operează la scară extinsă, au capital mai mare și o organizare mai eficientă, aspecte foarte importante pentru industrii cu cerințe stricte, ca automotive sau e-commerce, aflată în creștere continuă.

Articole similare

Ad