Editia de anul acesta a competitiei Trailer Innovation a reunit peste 40 de carosieri si producatori de remorci, semiremorci si componente, care au prezentat mai mult de 80 de inovatii menite sa creasca eficienta in transport. Acestia isi disputa sapte distinctii oferite de organizatori, printre care se numara si revista Tranzit.
Cele sapte categorii ale concursului sunt Caroserie (trofeul a fost castigat de Kogel, cu mecanismul hibrid de deschidere rapida, urmat de Schmitz, cu prelata cu deschidere rapida, si Krone, cu Mega Liner multiplex pentru incarcare laterala), Sasiu (pe primul loc s-a situat D-Tec, cu sasiul usor multifunctional, urmat de Kogel, cu conceptul de podea pentru frigorifice, si BPW, cu suspensia Eco Air Compact), Componente (castigator a fost HBN Teknik, pentru suspensia FRP, urmat de Schmitz, pentru agregatul frigorific, si Carrier Transicold, cu agregatul pentru semiremorci cu E-drive), Concept (cele mai multe puncte le-a obtinut Lamberet, pentru semiremorca frigorifica de distributie urbana, urmat de Krone,
cu Mega Liner automotive cu Easy Tarp, si Fliegl, cu basculanta din aluminiu Compact Coni Light), Mediu (pe primele trei locuri au fost Krone, cu semiremorca cu tehnologie de recuperare, Valx, cu axa care produce energie, si Kogel, cu semiremorca CNG), Siguranta (pe primul loc a fost Schmitz, cu portalul Fleet4You, urmat de Lamberet, cu semiremorca frigorifica cu podea dubla si sasiu de mare stabilitate, si de Kogel, cu sistemul de indepartare a ghetii de pe semiremorca) si Smart Trailer (castigator a fost Haldex, pentru sistemul de management al flotei Fleet+, urmat de Wabco, pentru diagnosticarea sistemelor de franare, si Schmitz, pentru interfata de conectare a semiremorcii).
In cele ce urmeaza vor fi prezentate noutatile de la categoriile Sasiu, Concept si Caroserie, pentru ca despre celelalte sa puteti citi lunile viitoare.
BOXmover – incarcator lateral de containere
Inovatia consta dintr-un sistem de manipulare laterala a containerelor care ajuta la reducerea timpilor de asteptare la incarcare/descarcare, deoarece soferul nu mai depinde de echipamentele disponibile la locul de descarcare.
Sistemul consta din doua brate telescopice actionate hidraulic, montate pe semiremorca, si care pot manipula lateral containere cu greutate totala de pana la 32 t.
Greutatea suplimentara a incarcatorului lateral este de 1,5 t, insa in cazul transportului de containere, greutatea maxima admisa este de 44 t. Incarcatorul poate manipula orice tipuri de containere, de 20', 30', 40', high-cube sau rezervoare, dar poate incarca/descarca si vagoane sau orice alt mijloc de transport.
O atentie speciala s-a acordat tehnologiei de ridicare care nu necesita mentenenta si sistemului SPS de control, usor de folosit.
Pentru realizarea acestui incarcator s-au folosit foi de otel cu duritate ridicata. Toate componentele hidraulice consumabile, cum sunt valvele, garniturile, cablurile, dar si piesele instalatiei de aer, furtunuri, tuburi, …..