Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

România, gazda unei premiere europene

Luna trecută, Blue River a recepționat prima semiremorcă frigorifică electrică S.KOe vândută de Schmitz Cargobull unui client din Europa. Aceasta a fost prezentată și rețelei de parteneri de service ai companiei, care deja investesc în echipamente speciale de diagnosticare, în dotarea corespunzătoare a atelierelor și în pregătirea personalului, conștienți, și ei, că viitorul le aparține vehiculelor electrice. Schmitz Cargobull mai are la nivel european circa 25 de comenzi pentru S.KO.e fără emisii și mulți alți clienți interesați, inclusiv din România. Iar Blue River intenționează să continue investițiile în această direcție după o perioadă în care va testa modul în care se acomodează șoferii cu operarea semiremorcii și comportarea ei în traficul aglomerat din jurul capitalei, făcând distribuție pentru Lidl.

Semiremorca are un preț dublu față de modelul frigorific similar, dar cu agregat diesel, și este echipată cu podea dublă, perete despărțitor de producție proprie care creează două zone de temperatură, diverse sisteme de ancorare, pentru un plus de flexibilitate, podea silențioasă și șase elemente de protecție în partea de jos și două sus pentru ramă, care este coloana vertebrală a întregului vehicul.

În plus, așa cum explică George Badea, Regional Product Marketing Manager pentru Europa Centrală în cadrul Schmitz Cargobull, în standardul pentru țara noastră, deci și în echiparea semiremorcii pentru Blue River, intră manșoanele flexibile pentru distribuitoarele de aer, manșoane care în caz de impact se turtesc și deci protejează marfa și paletul.

Semiremorca are panouri laterale Ferroplast cu strat de protecție din oțel și axe de producție proprie Rotos (care au ajuns să echipeze peste 95% din vehiculele fabricate de Schmitz) și se caracterizează prin înălțimea utilă mai mare decât a competitorilor, datorită șasiului mai scurt.

S.KOe mai dispune de sistem complex de închidere a ușilor, incluzând o limbă ce coboară din rama spate și le blochează astfel încât să nu poată fi deschise deloc și o protecție din tablă pe ușa din stânga, astfel încât aceasta să nu poată fi deschisă decât dacă ușa dreapta este deschisă. Ușile pot fi blocate și doar de șofer, dar și de la distanță – mai ales în cazul firmelor care lucrează cu tracționiști – de către dispecer sau managerul de flotă. În plus, deoarece sunt echipate cu senzor de închidere, ușile nu se mai pot încuia fals – au fost situații în care șoferul, în înțelegere cu diverși infractori, doar apropia ușile, nu le închidea, pentru a facilita accesul acestora în semiremorcă.

Modelul S.KOe este însoțit de pachetul Cargobull Telematics, care permite controlul de la distanță al temperaturii interioare și închiderii ușilor.

După livrare urmează să fie montat imobilizatorul cu ajutorul căruia dispecerul blochează sistemul de frânare al semiremorcii, astfel încât să nu poată fi cuplată la un autotractor neautorizat. Acest sistem a fost comandat în peste 100 de unități în România, mai ales pentru prelate, care, așa cum explică George Badea, în special dacă sunt încărcate cu marfă de valoare, se fură cu totul. Și aceste sisteme își dovedesc din plin utilitatea în a-i întârzia pe infractori și a-ți da mai mult timp să intervii.

Sistemul de blocare a ușilor spate și alarma acustică urmează să fie testate și pentru certificarea TAPA, importantă pentru clienții ce transport mărfuri de valoare, și pe care Schmitz a obținut-o pentru alte modele.

Greutate similară cu a unui model diesel și autonomie de 5-10 ore

Greutatea semiremorcii electrice este similară cu a modelului cu agregat diesel, deoarece rezervorul de motorină de circa 300 kg este înlocuit cu o cutie neagră și cu o baterie care cântăresc cam la fel. Bateria este plasată în centrul semiremorcii, în locul pe care reprezentanții Schmitz îl consideră cel mai bun, deoarece în spate au loc cele mai multe deteriorări din cauza accidentelor, iar în față, din cauza greutății suplimentare, ar crește riscul de accidente.

Încărcarea bateriei de 32 kW durează două ore, iar autonomia este de 5-10 ore, în funcție de temperatura interioară (bateria durează mai mult dacă înăuntru sunt fructe și legume proaspete, care se transportă la 4 OC, decât dacă sunt produse congelate, la -30 OC) și exterioară, și se poate extinde datorită axei cu recuperare de energie la frânare.

Durata de viață a bateriei este de 4.000 de cicluri de încărcare, deci în condițiile unei încărcări pe zi se ajunge la circa 10 ani.

Agregatul frigorific plasat în față integrează toate componentele de mare voltaj, este protejat cu un panou și oferă aceeași performanță de răcire ca unul diesel. El este – ca și bateria de mare voltaj și axa cu recuperare a energiei la frânare, care are în același timp rol de generator și transmițător de energie către baterie – conceput in‑house de Schmitz, astfel încât combinația celor trei să fie perfectă, iar clientul să rezolve într-un singur service toate eventualele probleme. Pentru asta producătorul a investit mult în ultimul timp, mai ales în echipa care să conceapă semiremorca și să o aducă la stadiul de a intra în producția de serie. Iar de la această echipă tânără și inovatoare se așteaptă să conceapă mai multe soluții electrice în următorii ani. „Suntem primul jucător de pe piață care poate oferi acum un astfel de vehicul”, declară reprezentanții Schmitz Cargobull, care subliniază faptul că semiremorca a fost testată timp de patru ani și îmbunătățită tehnologic în colaborare cu clienții și că și de acum înainte are nevoie, ca orice inovație, de sprijinul clienților care vor să o testeze în fața inițială.

Schmitz Cargobull mai are cam 25 de cereri pentru S.KOe…

… mai ales din Germania, Spania, Anglia și țările nordice, dar și în România mai există clienți interesați, și chiar Blue River ar putea, după o perioadă în care se urmăresc performanțele în condiții reale și modul în care se obișnuiesc șoferii cu noua semiremorcă, să mai comande noi unități, poate și de capacitate mai mică, în funcție de nevoile pieței.

Iar în Slovenia, unde mentalitatea germană a pătruns mai devreme, așa cum explică George Badea, există interes pentru ansamblurile formate din camion electric și remorcă având agregat electric, „ceea ce cred că este următorul pas”.

Tot mai mulți clienți au ținte de reducere a emisiilor de CO2, mai ales că unele mari orașe europene vor fi deschise în curând doar pentru vehicule comerciale cu emisii zero, astfel că, fără a avansa un obiectiv legat de numărul de unități pe care să le vândă în Europa, Roland W. Schacht, directorul regional Schmitz Cargobull pentru Europa Centrală, declară că „vrem să fie cât mai multe, dar piața pe acest segment nu este deloc previzibilă. De aceea, și pentru că produsul este la început, nu putem avea o imagine foarte clară.”

În România nu se acordă încă subvenții pentru vehicule electrice, dar reprezentanții producătorului german sunt optimiști că în viitorul apropiat vor veni și acestea și că în circa cinci ani toate firmele din retail, transport și logistică vor avea panouri solare și stații de încărcare cu energie a vehiculelor.

Preocuparea Schmitz Cargobull pentru reducerea consumului de energie și a emisiilor de CO2 este ilustrată și de semiremorca-prelată aerodinamică EcoFlex, deja familiară transportatorilor din România, și de conceptul EcoDuo.

Termenul de livrare este de 8-9 luni, puțin mai mare decât la S.KO standard

Noua semiremorcă se produce la Vreden (Germania), în aceeași locație unde se produc și semiremorcile frigorifice standard (diesel+electric).

Bateria de mare voltaj, inclusiv managementul ei și sistemul de răcire, este concepută în Germania și produsă deocamdată în China special pentru Schmitz și are un termen de livrare de un an, deci se cumpără în avans. Dar în perspectivă se dorește ca ea să se fabrice mai aproape de casă și de aceea, în parteneriat cu diverși furnizori, Schmitz caută cea mai bună soluție și pentru clienți, și pentru mediu.

Termenul de livrare pentru semiremorca electrică este de 8-9 luni, puțin mai mare decât cele șase luni de la modelul frigorific cu agregat diesel/electric.

Articole similare