Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

California interzice noile camioane diesel începând cu anul 2036

California continuă să fie statul din SUA, și nu numai, care se află în prima linie în ceea ce privește punerea în aplicare a normelor care împiedică sau interzic înmatricularea vehiculelor cu motoare cu combustie. În ceea ce privește vehiculele comerciale, California Air Resources Board a instituit o primă regulă în iunie 2020 pentru a impune vehicule cu emisii zero în porturi și terminale feroviare până în 2035 și în distribuția „last-mile” până în 2040. Pe 28 aprilie, organismul a înăsprit aceste norme prin Advanced Clean Fleets, care prevede o cale către interzicerea vânzării de vehicule comerciale cu motoare diesel începând cu 2036.

Primul pas va avea loc încă de anul viitor, iar flotele „last-mile” și cele ale serviciilor publice federale (cum ar fi serviciile poștale), de stat și locale vor trebui să înceapă tranziția către emisii zero în 2024. Din acel an, acestea vor putea utiliza vehiculele cu motor termic existente pe întreaga lor durată de viață utilă (adică 800.000 de mile sau 18 ani) și își vor putea reînnoi flotele cu vehicule cu emisii zero. Celelalte flote vor trebui să le înlocuiască progresiv, în funcție de anumite procente și de tipul de lucrări. De exemplu, companiile care activează în domeniul distribuției și al construcțiilor navale vor trebui să facă tranziția până în 2035, cele cu tractoare rutiere cu cabină de zi până în 2039, iar cele cu tractoare rutiere cu pat sau vehicule speciale vor trebui să își înlocuiască flotele până în 2042.

În toate cazurile, camioanele cu motoare cu combustie nu vor mai avea voie să fie vândute până în 2036, preconizându-se că, până în 2050, pe drumurile californiene vor circula 1,7 milioane de camioane cu emisii zero Pentru a ușura tranziția, Advanced Clean Fleets permite derogări în funcție de tehnologia disponibilă, iar California investește deja în furnizarea de infrastructură pentru vehiculele cu emisii zero, cum ar fi stațiile de încărcare electrice sau pe bază de hidrogen. Însă American Trucking Associations consideră că obiectivele noului standard sunt „nerealiste” și implică „termene irealizabile”, din cauza lipsei infrastructurii de încărcare și a stadiului actual al tehnologiei vehiculelor cu emisii zero. În plus, rețeaua de distribuție a energiei electrice nu ar fi capabilă să susțină cererea de energie. Transportatorii sunt, de asemenea, îngrijorați de costul în creștere al achiziționării camioanelor și al stațiilor de încărcare, dar și de costul în creștere al rovinietei vehiculelor. Aceasta din urmă, pe lângă creșterea consumului de energie, ar putea crește și numărul de vehicule pentru a transporta aceeași cantitate de mărfuri. În termeni concreți, acest lucru ar putea duce la închiderea multor companii de transport mici și mijlocii și la o creștere a prețului transportului, care ar fi transferată asupra consumatorilor.

Articole similare

Ad