Criza socială a continuat în Franța în aprilie sub formă de greve, demonstrații și alte proteste zgomotoase, chiar violente, iar activitatea economică din această țară, după ce a înregistrat în martie cea mai puternică expansiune din ultimele 10 luni, s-a prăbușit. Indicele Agenției Globale S&P, care măsoară activitatea sectorului privat, a fost de 52,4 în aprilie, în scădere de la 53,8 în martie.
Contracția este confirmată de sectorul de producție. Potrivit S&P Global, volumele de producție au scăzut în cel mai abrupt ritm din mai 2020 încoace, din cauza deteriorării accentuate a cererii. Pe de altă parte, serviciile au progresat de la 53,9 în martie la 54,6 în aprilie.
În aceste condiții, transportul rutier francez de mărfuri a crescut ușor, iar indicele calculat de Upply pe baza tranzacțiilor reale din aprilie înregistrate în baza sa de date la 5 mai 2023 este de 1,609 euro/km, cu 0,4% sau cu 0,008 euro/km mai mare decât în martie – o creștere modestă, dar importantă dat fiind contextul economic dificil și faptul că niciun cost de transport nu a crescut față de martie.
Situația este însă foarte diferită de la o firmă la alta, în funcție de mărimea și puterea lor de negociere.