Alături de Hamburg și Bremen, portul Duisburg joacă un rol important în sistemul logistic german, așa cum reiese dintr-o analiză realizată de Upply, deoarece are acces liber la mare, fără ecluze, și primește convoaie fluviale, dar și servicii fluviale-maritime din Marea Britanie și nordul Europei. În 2022, portul a avut un trafic total fluvial, feroviar și rutier de aproximativ patru milioane de UAT, în scădere cu 7% față de 2021.
Scăderea a fost determinată de mai mulți factori, de la situația economică până la războiul din Ucraina, dar și de nivelul jos al apei, care a afectat navigația și va constitui o problemă majoră pe Rin și în următorii ani. Importanța acestui port constă în capacitatea de a juca un rol central în Noile Drumuri ale Mătăsii, din moment ce primește aproximativ 60 de trenuri pe săptămână din China. Dar conflictul dintre Rusia și Ucraina a bulversat tiparele logistice existente, deoarece trenurile care sosesc în Duisburg au de obicei o rută prin Rusia și la sancțiunile europene Rusia a răspuns că refuză tranzitul mărfurilor, deci o parte din trafic a fost transferată pe mare. Pentru a asigura continuitatea legăturilor feroviare dintre China și Europa, se studiază rute alternative prin Kazahstan, Georgia și Turcia pentru a ajunge în Europa din sud. Duisport Group, care administrează portul Duisburg, investește în diversificarea rețelei sale internaționale și prima fază a construcției Terminalului Intermodal Kartepe de lângă Istanbul este așteptată să fie finalizată până la jumătatea lui 2024. Acest proiect este realizat în parteneriat cu operatorul turc Arkas Holding și, pe lângă legătura existentă cu porturile occidentale, va oferi conexiuni rapide și sigure cu porturile mediteraneene O altă investiție în portul Duisburg este proiectul major de construire a terminalului Duisburg Gateway, cel mai mare terminal de containere neutru din punct de vedere climatic din Europa, care va intra în funcțiune la începutul celui de-al doilea trimestru din 2024.