Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Fara training pentru soferi, pierderea este de cateva sute de euro/luna/vehicul

Innoirea parcului auto este o decizie strategica pentru o companie de transport si reprezinta o investitie care pe termen lung se concretizeaza in reduceri de cheltuieli si implicit in dezvoltarea afacerii. Sistemele capabile sa analizeze stilul de condus al soferilor reprezinta solutiile complementare pentru optimizarea costurilor flotelor auto.
Esential, atunci cand se investeste in achizitia de camioane noi, este ca soferii sa fie pregatiti pentru trecerea de la un camion vechi la unul Euro 6. Fara o pregatire prealabila, exista riscul ca masinile sa nu fie exploatate la capacitate maxima, iar compania sa inregistreze in continuare pierderi.
 

In aceste conditii, exista oferta dealer-ilor care asigura training pentru personalul companiei, aceasta fiind inclusa, de cele mai multe ori, in pretul de achizitie al vehiculului.
Companiile care ignora utilitatea unui astfel de training risca sa constate, dupa cateva luni de la achizitia noilor vehicule, ca lipsesc rezultatele investitiei, ca vehiculul Euro 6 a consumat, de pilda, 32 – 34 de litri/ 100 de km, fata de 25 – 26 de litri cat se asteptau. O solutie complementara la sesiunile de training pentru vehicule noi o reprezinta sistemele capabile sa analizeze stilul de condus al soferilor.
„Astazi, optimizarea costurilor este centrul de greutate al oricarui business plan realist. Cresterea numarului transportatorilor nemultumiti ca banii se duc pe apa sambetei din cauza erorilor de exploatare a vehiculelor a avut ca efect cresterea cererii de tehnologii inovatoare, care livreaza in cele din urma un stil de condus mai bun”, a spus Levente Gall, director de vanzari al WebEye Romania.
DrivingStyle, solutia telematica furnizata de WebEye, permite monitorizarea comportamentului soferilor si evaluarea, de catre angajator, a stilului de condus. Astfel, managerii stiu cu precizie cine exploateaza vehiculul in mod optim si cine nu, avand posibilitatea sa intervina pentru corectarea eventualelor probleme. Investitia in aceasta functie da rezultate pe termen mediu si lung, contribuind la eliminarea surselor de pierderi pentru companie – service, intretinere, combustibil – si la profesionalizarea soferilor.
„Cand au aparut primele sisteme telematice care monitorizeaza si evalueaza stilul de condus al soferilor, piata a raspuns cu reticenta. Transportatorilor le-a trebuit timp ca sa inteleaga beneficiile si sa-si dea seama ca investitia face toti banii. Rezultatul implementarii DrivingStyle este, daca vreti, similar cu cel al trainingurilor pentru soferi atunci cand trec de la o masina veche la una noua. Revin aici si spun ca dealerii au un rol esential in educarea clientilor lor, in sensul ca trebuie sa le explice ca pregatirea corespunzatoare a soferilor este extrem de benefica pentru companie. Concret, fara pregatire se ajunge la pierderi de cateva sute de euro/ luna/ masina, ceea ce poate fi devastator pentru o companie, indiferent de marimea flotei”, a mai spus Levente Gall.

Articole similare

Ad