Renault Group a anunțat rezultatele solide din primul semestru al anului 2023, obținând o performanță record atât în ceea ce privește profitabilitatea, cât și generarea de numerar, atingând 26,8 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 27,3% față de S1 2022. În cadrul perimetrului Automobile, veniturile au ajuns la 24.850 de milioane de euro, în creștere cu 27% față de S1 2022, ajustat la cursuri de schimb constante, cu o creștere de 30,2%.
În ceea ce privește profitabilitatea a fost remarcabilă, cu o marjă operațională de 7,6% din venituri, reprezentând 2 miliarde de euro, o valoare mai mult decât dublă față de semestrul I 2022. De asemenea, marja operațională a perimetrului Automobile a crescut cu 4,1 puncte, atingând 6,2% din venit și 1,5 miliarde de euro.
Venitul net a ajuns la 2,1 miliarde de euro, în creștere cu 3,8 miliarde de euro față de S1 2022. Free cash flow-ul a generat 1,8 miliarde de euro, incluzând 0,6 miliarde de euro din dividende de la Mobilize Financial Services, o creștere de 0,8 miliarde de euro față de S1 2022. Totodată, poziția financiară netă a perimetrului Automobile a marcat o îmbunătățire semnificativă, ajungând la 2,2 miliarde de euro la 30 iunie 2023, cu 1,6 miliarde de euro mai mult decât la sfârșitul anului 2022.
„Renault Group a atins o performanță record în prima jumătate a anului 2023, atât în ceea ce privește profitabilitatea, cât și generarea de numerar. Aceste rezultate sunt consecința eforturilor noastre continue de a reduce costurile pe perioada ultimilor 3 ani și al strategiei noastre concentrate pe valoare, combinată cu primele beneficii ale unei ofensive de produse fără precedent. Bazele noastre nu au fost niciodată la fel de solide și robuste. În același timp, implementăm cu o viteză incredibilă proiectele noastre strategice care transformă Grupul în profunzime: am finalizat deja desprinderea Horse și am semnat un acord de joint-venture cu Geely pentru a da naștere unui campion mondial al motoarelor cu emisii reduse. În conformitate cu planul nostru, separarea Ampere va fi încheiată în a doua jumătate a acestui an: cu cât progresăm mai mult în acest proces, cu atât vedem mai clar avantajele competitive ale entității noastre EV & Software. Renaulution livrează mai rapid și mai consistent! Ofensiva noastră de produse și proiectele noastre strategice vor îmbunătăți și mai mult performanța Grupului. În cele din urmă, semnarea acordurilor definitive ale Alianței marchează intrarea oficială într-o nouă eră de cooperare. Aceste acorduri asigură existența unor oportunități de afaceri majore pentru cei trei parteneri, prin proiectele noastre operaționale, definesc implicarea puternică a Nissan în Ampere și oferă Grupului Renault o flexibilitate suplimentară semnificativă în alocarea capitalului, permițând vânzarea acțiunilor Nissan.“,
a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
Vânzările Grupului a avut un impact pozitiv și la nivel mondial atingând 1.134.000 de vehicule, mai multe cu 13% în S1 2023 față de S1 2022, și o creștere de 24% în Europa, într-o piață care a evoluat cu 17%.
Marca Renault și-a majorat vânzările la nivel mondial ajungând la peste 772.000 de unități, cu aproape 21%. În timp ce marca Renault a devenit lider în Franța, în Europa se află drept a doua cea mai vândută marcă la nivelul continentului cu vânzări de peste 21% la peste 500.000 de unități.
Dacia a înregistrat vânzări în creștere cu 24% atingând peste 345.000 de unități, iar în Europa și-a crescut vânzările cu 30%, urcând pe locul doi pe segmentul de retail. Dacia Sandero fiind unul dintre cele mai bine vândute modele către clienții persoane fizice din Europa.
Efectul puternic al prețului a contribuit cu +8,8 puncte și în același timp a continuat să fie puternic cu un mix de produse în creștere cu 3,5 puncte în prima jumătate a acestui an, datorită politicii de vânzări axate pe valoare și nu pe consum, precum și succesul noilor produse pentru a compensa inflația costurilor și optimizarea reducerilor comerciale. Totodată, 65% din vânzările Grupului au fost realizate pe canalul de retail în cele cinci țări principale ale RG în Europa. În segmentul C vânzările s-au îmbunătățit cu 42%, datorită succesului modelelor Megane E-TECH Electric, Arkana și Austral. În timp ce Renault Megane E-TECH Electric a generat 23.000 de vânzări, modelul Renault Austral a urcat la aproape 40.000 de vânzări în S1 din 2023. În plus, noul model Renault Espace continuă să își extindă oferta.
Impactul vânzărilor către parteneri a fost pozitiv cu +1,6 puncte, susținut de producția de ASX pentru Mitsubishi Motors de la începutul anului, precum și de o piață dinamică a vehiculelor utilitare care a adus volume suplimentare către Nissan, Renault Trucks și Mercedes-Benz.
Din punct de vedere al electrificării, Renault a marcat o creștere a volumului cu 18% în vânzări de autoturisme electrificate, față de S1 din 2022, rezultând în procent 37%. Mai mult, vehiculele complet electrice au reprezentat 11% din vânzările de autoturisme ale mărcii.
Primul vehicul hibrid din gama Dacia lansat în ianuarie 2023, Dacia Jogger Hybrid 140 CP, reprezintă deja mai mult de 25% din mixul de comenzi, în ciuda constrângerilor de componente. Jogger rămâne un produs cheie pentru a atrage noi profiluri de clienți, iar versiunea sa hibridă susține strategia de electrificare treptată a companiei Dacia.
Modelul Dacia Spring (100% electrică) a fost din nou pe podiumul vehiculelor electrice cu peste 27.000 de vânzări în primul semestru din acest an, în Europa.
Potrivit comunicatului de presă, trendul va fi susținut, în a doua jumătate al anului, de Espace E TECH Hybrid și noul Clio cu un motor hibrid în centrul gamei sale. Anul viitor, gama electrică a Renault urmează să accelereze și mai mult această ofensivă, în special cu Scenic și Renault 5.
Situațiile financiare semestriale consolidate ale Renault Group la 30 iunie 2023 au fost revizuite de Consiliul de Administrație la 26 iulie 2023.