În primul semestru din 2023 s-au înmatriculat pentru prima dată în România, conform datelor DRPCI, 4.171 de autovehicule comerciale cu masa totală maxim autorizată de peste 16 t, față de 3.450 în perioada similară din 2022. Adică s-a menținut creșterea de circa 20% din primul trimestru.
Dintre cele 4.171 de camioane de peste 16 t, 3.962 sunt autotractoare, față de 3.219 în primul semestru din 2022. Lider de piață continuă să fie Mercedes-Benz, cu 920 de unități, față de 717 în perioada similară din 2022, urmat de Volvo Trucks, cu 719 în 2023 și 645 în 2022, și DAF, cu 634/502. Clasamentul continuă cu MAN, cu 547 de camioane în primul semestru din 2023, Scania cu 311, Iveco, 295, Ford cu 243, Renault Trucks cu 232 (singurii doi producători care au înregistrat scăderi ale vânzărilor în 2023), ATP Exodus cu 60 și Tatra cu 1.
Din categoria autoșasiurilor noi de peste 16 t s-au înmatriculat în primul semestru 209 unități, față de 231 în perioada similară din 2022. Lider de piață detașat continuă să fie Ford Trucks, cu 111 unități (108 de gunoiere și 3 vehicule de curățat străzi/canale), față de 108 în perioada similară din 2022, urmat de Iveco (41 de gunoiere și 1 vidanjă, față de 26), și Mercedes-Benz cu 12 (7 pompe, 1 gunoieră, 1 vehicul de curățat străzi/canale, 1 vehicul pentru forare și 2 pentru alte activități), față de 23. În afara podiumului s-au clasat Liebherr (10 macarale mobile și 1 macara SG99), MAN (1 pentru pompieri, 1 gunoieră, 1 vidanjă, 1 pompă și 7 pentru alte activități), Renault Trucks (3 vidanje, 2 pentru curățat străzi/canale, 1 macara mobilă și 1 pentru alte activități), DAF (3 vidanje, 1 vehicul de curățat străzi/canale și 1 gunoieră), Schwing (3 pompe), Volvo Trucks (2 vehicule pentru curățat străzi/canale și 1 vidanjă), Astra (1 pompă), Sany (1 macara mobilă), Scania (1 macara mobilă) și XCMG (1 macara mobilă).