Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

GXO îmbogățește flota de distribuție pentru Mega Image cu 10 Isuzu

GXO a integrat în flota de distribuție pentru Mega Image 10 camionete Isuzu de 7,48 t, după ce, cu aproximativ două luni în urmă, a preluat un contract de leasing operațional pentru 8 camioane Renault Trucks D-Wide de 11 t. Colaborarea GXO cu Mega Image a început acum cinci ani cu nouă vehicule de 7 t de la Iveco, la care s-au adăugat ulterior câteva camionete pe CNG. Între timp, GXO a amplificat volumele de distribuție pentru Mega Image de la 8 la 35 de camioane.

Pentru GXO, cele 10 camionete Isuzu cu caroserie frigorifică marchează prima ocazie în care exploatează un autovehicul produs de constructorul japonez Isuzu.

„Isuzu este una dintre cele mai prestigioase realități industriale din Japonia și este cel mai vechi producător de vehicule diesel cu o prezență consolidată pe toate piețele mondiale”, spune Adriana Petz, director general Mizar Motors SRL, companie asociată cu fabrica de asamblare Midi Europe din Cerea, Italia. „Deși legislația permite accesul vehiculelor de până la 7.500 kg în anumite sectoare din București, s-a realizat o extensie de omologare la 7.480 kg. Aceasta asigură că operatorii logistici ai Mega Image respectă cerințele legale și pot deservi Bucureștiul fără complicații.”

Cele 150 de autoșasiuri Isuzu au fost livrate în România către 6 distribuitori: Helix Logistics Development, Tibi Trans Impex, Prime Rent Logistic, GXO Logistics Frigo, DM Travel Trans și Padco Express.

Vehiculele utilitare Isuzu vin echipate cu motoare de 3 sau 5,2 l, iar cutiile de viteze variază între cele manuale și cele robotizate Nees2. Caroseriile sunt diverse, cu box frigorific și box pentru transport mărfuri generale realizate de Afi Car Utilaje, Dialust 2000 Impex și Ader.

Avantaje specifice Isuzu

„Avantajul major al Isuzu este garanția oferită, unică în acest sector: doi ani de garanție completă, fără limită de kilometri”, explică Adriana Petz. Aceasta se datorează încrederii depline pe care Isuzu o are în durabilitatea produselor sale – motoare robuste și un șasiu rezistent.

„În cei 20 de ani de când comercializăm Isuzu în România, a existat doar un singur caz în care a fost solicitată înlocuirea unui motor. Acesta s-a dovedit a fi rezultatul unui act de sabotaj, cu o pungă de plastic tăiată și aruncată în baia de ulei de către un șofer.”

Compania se mândrește cu robustețea acestor vehicule utilitare, îmbinată cu un consum de combustibil eficient.

„Costurile de revizie pentru autoutilitarele Isuzu sunt rezonabile, iar livrarea pieselor de schimb către atelierele autorizate Isuzu se realizează de pe o zi pe alta. Pentru componentele de dimensiuni mai mari și mai grele, transportul se efectuează rutier și poate dura 4-5 zile. În Italia există în permanență un stoc de piese de schimb în valoare de 9-10 milioane de euro.”

GXO își extinde colaborarea cu Mega Image

GXO operează în prezent trei mărci de autovehicule, la cele peste 150 de Iveco adăugând anul acesta câte 10 Isuzu și Renault Trucks.

Cele 35 de vehicule utilizate de GXO pentru Mega Image oferă diversitate nu doar în privința mărcilor, ci și a tonajului, tehnologiei de propulsie și caroserie, deoarece există vehicule izoterme și frigorifice, camioane diesel și pe CNG.

„Din păcate, camioanele cu CNG devin din ce în ce mai greu de operat din cauza faptului că stația de alimentare cu gaz din Pantelimon este în prezent închisă. Astfel, camioanele sunt nevoite să parcurgă aproape 40 de km pentru fiecare realimentare cu GNC în partea de vest a Bucureștiului, deoarece depozitul și locul de încărcare/descărcare al companiei se află în estul orașului.”

Afi Car introduce prelatele izoterme pe piața românească

După o primă experiență în Spania cu camioane carosate cu prelată echipate cu agregat frigorific pentru transportul la temperatură controlată de fructe și legume, Liviu Bălan, directorul general Afi Car, a dorit să implementeze aceeași strategie și în România. Anul trecut a început cu un produs nou omologat pentru transportul de băuturi, cu o prelată din material izoterm produs în Germania.

„Primul vehicul carosat cu prelată izotermă a fost livrat anul trecut către un distribuitor de bere din Călărași, iar din acest an numărul doritorilor de astfel de caroserii a crescut. Dezavantajul este că nu se poate inscripționa foarte ușor: nu se poate folosi autocolant, ci doar vopsea. În schimb, construcția este mai ușoară și mai ieftină”, a declarat Liviu Bălan.

GXO utilizează, în cadrul unui contract de distribuție pentru un producător de băuturi, câteva șasiuri Iveco carosate cu prelată izotermă și oblon ridicător.

„Avantajul este că pe lateral se pun niște structuri metalice (bare din 40 în 40 cm care se pot ridica la descărcare), prelata având rolul strict de a închide incinta. Suprafața interioară de 7 x 2,40 m permite și transportul paletizat, se pot transporta și vitrine frigorifice, datorită existenței oblonului ridicător, și, în plus, încărcarea/descărcarea se pot face atât prin spate, cât și pe părțile laterale, ceea ce nu se poate face în cazul unei izoterme”, a adăugat Liviu Bălan. „Există și un plus de sarcină utilă, greutatea soluției cu prelată fiind la jumătate față de duba izotermă. Concret, în cazul unei izoterme de 7,2 t, sarcina utilă e 3,2 t, în timp ce caroseria cu prelată izotermă permite o sarcină utilă de 4,2 t.”

În prezent, Afi Car realizează teste pentru a vedea dacă se poate menține un microclimat de sub 10 OC cu o prelată izotermă.

Articole similare