Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Midia Marine Terminal începe revizia la terminalul marin din Marea Neagră

Midia Marine Terminal (MMT), compania membră a Grupului KMG International, a început o rundă de lucrări de revizie la terminalul său marin situat la 8,6 kilometri în largul Mării Negre. Acest terminal joacă un rol esențial în aprovizionarea rafinăriei Petromidia, cea mai mare și complexă unitate de prelucrare a țițeiului din România. Cu o impresionantă capacitate de transfer de 16 milioane de tone pe an, acest terminal reprezintă singura facilitare de descărcare și încărcare a țițeiului de acest tip în țară.

Compania pune un accent semnificativ pe protejarea mediului și adoptă măsuri riguroase de prevenție în acest domeniu. Din momentul începerii operațiunilor sale în 2009, nu s-au înregistrat incidente care să afecteze mediul în zona adiacentă terminalului.

Pentru a minimiza potențialele riscuri de poluare, MMT a pus în aplicare un set complet de proceduri stricte, inclusiv exerciții și planuri pentru a combate orice deversare cu produse petroliere. Aceste măsuri au rolul de a proteja biodiversitatea în zona litoralului Mării Negre și a Rezervației Biosferei Deltei Dunării, care se află în apropiere.

Procesul de revizie este estimat să dureze aproximativ trei săptămâni și implică atât personalul propriu al companiei, cât și angajați contractați. Peste 100 de profesioniști sunt implicați în acest proiect, dintre care 21 sunt scafandri specializați, iar 9 sunt specialiști cu experiență angajați permanent de companie. Pe parcursul întregului proces, aceștia vor beneficia de asistența unui echipaj de tehnicieni de scufundare, supervizori de lucrări, tehnicieni de cameră hiperbară și personal navigant de pe cele trei remorchere ale Midia Marine Terminal.

Compania MMT a început o serie de lucrări de mentenanță la terminalul său marin, amplasat la 8,6 kilometri în largul Mării Negre, având ca scop principal înlocuirea a peste 50 de piese care însumează aproximativ 600 de metri și sunt furnizate de compania japoneză Yokohama.

Pentru a asigura o funcționare optimă, perioada de utilizare a furtunurilor marine cu dublă protecție variază între 2 și 8 ani, în funcție de locația în care sunt montate și de nivelul de stres mecanic. Furtunurile scoase din uz vor fi neutralizate conform reglementărilor în vigoare, în colaborare cu firme specializate.

În prima jumătate a anului, terminalul marin al MMT a descărcat peste 30 de nave mari cu capacitatea de transport între 100.000 și 160.000 de tone, transportând aproximativ 2,6 milioane de tone de țiței pentru rafinăria Petromidia Năvodari. Aceste cantități au fost furnizate în principal din câmpurile petrolifere din Kazahstan.

Capacitatea de stocare a țițeiului în parcul de rezervoare din apropierea rafinăriei Petromidia se află la nivel maxim în prezent, asigurând necesarul de materii prime pentru operațiunile rafinăriei. În cazul unei cereri suplimentare, Rafinaria Petromidia poate utiliza soluții alternative pentru a asigura necesarul de materie primă, inclusiv din capacitățile de stocare din Portul Constanța.

Terminalul marin al KMG International operează de aproape 15 ani și a contribuit la alimentarea rafinăriei Petromidia cu aproximativ 55 de milioane de tone de materii prime, sosite cu 650 de nave. Terminalul este de tip Single Point Mooring (sistem singular de legare) și are o capacitate de debit maxim de 7.000 m³/h, permițând descărcarea unei nave de 80.000 – 160.000 de tone într-un interval de 24-36 de ore.

În plus față de operațiunile de descărcare a materiilor prime, Midia Marine Terminal gestionează rampele de încărcare CF și auto de pe platformele Petromidia și Vega, precum și danele din portul Midia pentru descărcarea de materii prime și dane 9 pentru încărcarea de produse petroliere și gaze petroliere lichefiate. Volumul transvazărilor anuale prin aceste rampe depășește 3,5 milioane de tone de carburanți și GPL.

„Folosim cele mai bune materiale pentru aceste lucrări, dezvoltate prin utilizarea tehnologiilor de top în domeniu, pentru că operarea terminalului marin are o importanță strategică pentru toate operațiunile desfășurate de Grupul KMGI. Noile materiale vor asigura un flux constant de materii prime, în cele mai bune condiții de siguranță, atât pentru ansamblul tehnic, cât și pentru mediul marin.”,

a precizat Ioan Taus, Director General al Midia Marine Terminal.

Articole similare

Ad