O nouă reglementare aprobată de Guvern, la cererea Ministerului Tranziției Ecologice, prevede că, începând din 2023, toate clădirile nerezidențiale care au o parcare cu mai mult de 20 de locuri de parcare trebuie să instaleze în mod obligatoriu puncte de încărcare electrică în aceste parcări. Concret, în parcările cu mai mult de 20 de locuri, acestea trebuie să dispună de instalații minime de infrastructură de încărcare a vehiculelor electrice, proporțional cu numărul total de locuri, în proporție de o stație de încărcare pentru fiecare 40 de locuri de parcare sau fracțiune de 40 de locuri, până la 1.000 de locuri, și încă o stație de încărcare pentru fiecare 100 de locuri suplimentare sau fracțiune de 100 de locuri.
Această obligație legală nu face distincție între tipul de vehicul căruia îi este destinată parcarea, astfel încât, conform celor confirmate de Ministerul Tranziției Ecologice către FENADISMER, aceasta se aplică și instalațiilor companiilor de transport care au parcări pentru flota lor de camioane, în ciuda faptului că aproape toate camioanele din Spania sunt alimentate cu motor diesel din cauza lipsei reale de ofertă de camioane electrice pe piață (cu excepția unor modele foarte limitate și pentru livrări pe distanțe scurte). De fapt, doar 2.695 de camioane electrice sunt înregistrate în prezent în țara noastră, conform datelor Idea, ceea ce reprezintă abia 0,6% din totalul flotei de transport.
sursa foto: FENADISMER