- Foto: GXO Logistics
GXO Logistics, cel mai mare furnizor de servicii logistice contractuale dedicate din lume, a anunțat că alături de Datasparq, a implementat cu succes soluții de inteligență artificială care au contribuit la creșterea eficienței, la generarea de economii de costuri și la reducerea impactului asupra mediului prin optimizarea rutelor de transport.
„Clienții aleg GXO nu numai pentru expertiza noastră logistică de clasă mondială, pentru depozitarea și flota de transport, ci și pentru tehnologia inovatoare de top pe care o implementăm în întreaga noastră rețea. Continuăm să investim în soluții tehnologice de neegalat pentru a ne servi mai bine clienții, ajutându-i să își sporească eficiența și productivitatea, precum și să își atingă obiectivele ESG. Prin implementarea continuă a inteligenței artificiale, avem acum și mai multe oportunități de a adăuga valoare pentru clienții noștri prin îmbunătățirea tuturor aspectelor nevoilor lor logistice – de la sortare la colectare, ambalare și transport.”,
a declarat Gavin Williams, director general al GXO, Marea Britanie și Irlanda.
GXO Logistics și Datasparq, furnizorul inovator de servicii end-to-end de inteligență artificială și știință a datelor, și-au început colaborarea în 2021 și au aplicat tehnologii de ultimă generație pentru a dezvolta instrumente personalizate de optimizare a traseelor pentru clienți, inclusiv pentru principalul retailer din Marea Britanie, Iceland.
În numele Iceland, GXO operează patru centre de distribuție în trei intervale de temperatură și deservește peste 1.100 de magazine la nivel național. De asemenea, Islanda acoperă o rețea complexă de peste 50 de milioane de kilometri pe an și a beneficiat în mod semnificativ de aplicarea inteligenței artificiale.
Retailerul GXO a reușit să reducă distanța parcursă de la depozit cu peste 900.000 de kilometri pe an, scăzând consumul cu peste 25.000 de litri de motorină și reducând emisiile de carbon cu peste 720 de tone. Acest lucru a permis șoferilor GXO să se concentreze pe activități cu valoare mai mare, ceea ce a dus la îmbunătățirea productivității și satisfacției profesionale.
„Iceland a fost primul retailer alimentar la nivel internațional care s-a alăturat Climate Pledge, un angajament de a fi cu zero emisii nete de carbon până în 2040. Reducerea la minimum a kilometrilor parcurși pe drum și a consumului de combustibil în întreaga noastră flotă, fără a sacrifica serviciile excepționale pentru clienți, reprezintă o prioritate de top pentru noi, în timp ce lucrăm pentru atingerea acestui obiectiv. Cu puterea noilor tehnologii, cum ar fi inteligența artificială, și parteneriatele puternice cu GXO și Datasparq, suntem cu un pas mai aproape de un viitor mai sustenabil.”,
a declarat Steve Pennington, director al lanțului de aprovizionare Iceland.
GXO utilizează inteligența artificială pentru a revoluționa operațiunile sale de depozitare, colaborând cu o serie de furnizori, precum soluția Operator Eye de la Körber. Compania are un angajament puternic pentru implementarea AI în scopul îmbunătățirii eficienței automatizării, preciziei prelevării și timpului de procesare, în timp ce asigură siguranța și bunăstarea angajaților săi.
Totodată, GXO se evidențiază în industrie prin investiții în automatizare, generând aproximativ 30% din veniturile sale din soluții automatizate, în comparație cu media industriei de 8%. În primul trimestru al anului 2023, compania a înregistrat un nou record în implementarea tehnologiilor operaționale, înregistrând o creștere din totalul tehnologiilor și soluțiilor automatizate de 64% față de anul precedent.