Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cererea și tarifele de transport maritim încep să crească, dar supracapacitatea rămâne o problemă

Primele semne ale creșterii a cererii de transport maritim au oprit erodarea tarifelor și chiar au dus la creșteri modeste pe unele rute, așa cum reiese dintr-o analiză a Upply (Tiny end-of-year recovery in freight rates (upply.com)). Cu toate acestea, companiile de transport maritim continuă să sufere din cauza supracapacității.

Barometrul din octombrie confirmă ușoara creștere a cererii la care Upply s-a referit în barometrul din septembrie și a produs o ușoară creștere a numărului de rezervări pentru traversările din Asia, în special din China, spre sfârșitul lui octombrie. Tendința ar trebui să devină mai fermă în noiembrie și decembrie pentru traversările către Europa și Statele Unite, deoarece tarifele de transport de marfă sunt încă foarte scăzute, în special pe rutele Asia-Europa, problemele relațiilor industriale de pe coasta de vest a Statelor Unite au fost soluționate, permițând companiilor de transport maritim să-și sporească volumele, au fost lansate noi produse pentru a stimula consumul casnic, iar nivelul stocurilor în economiile occidentale revine la normal.

Dar supracapacitatea riscă să împiedice orice revenire pe termen lung a tarifelor de transport maritim. Deja există sau vor exista în curând prea multe nave de 24.000 TEU în flotele principalilor transportatori și acestea înghit creșterile ocazionale ale cererii, deoarece companiile încearcă să-și umple depozitele la prețuri derizorii în comparație cu investițiile masive pe care le-au făcut pentru a le construi.

Noile nave au fost construite conform unui calcul matematic, bazat pe ipoteza că economia chineză va continua să crească în același ritm ca în ultimele două decenii. Acum știm însă că ipoteza nu mai este pertinentă, iar celebra navă MSC Mette de capacitate mare a fost forțată să părăsească de curând fără marfă terminalul de containere Fos-sur-Mer din Marsilia. În ciuda unei ușoare îmbunătățiri a cererii pe anumite rute, sezonul de vârf la care sperau companiile de transport maritim nu a avut loc, deci ele încă sunt nevoite să-și reorganizeze serviciile.

Articole similare

Ad