Anul trecut in aprilie, la conferinta „cost/km” din cadrul ExpoTranzit, costul unei firme de transport international performanta – cu un parc de o suta de camioane, 120 de soferi si o medie anuala de un milion de kilometri – numai cu personalul era 0,205 euro/km. La cat a ajuns in 2017, dupa o noua crestere a salariului minim brut in Romania si dupa cresterea salariilor si diurnelor soferilor, provocate nu numai de introducerea salariului minim brut, dupa Germania si Franta, si in Austria si Italia, ci si din cauza cererii tot mai mari de soferi in vestul Europei?
La aceasta intrebare vor raspunde pe 7 aprilie, la Cluj-Napoca, la o noua conferinta Tranzit, Lucia Apostol, director de transport la Dumagas Transport, Decebal Popescu, director general Cartrans Preda, si Mircea Manescu, director general Ahead Logistics. Acestia ne vor pune la curent cu noile evolutii ale costurilor cu combustibilul si taxele de drum, costurile de management, asigurari RCA si finantare, reparatii si intretinere etc.
Care este costul unei zile de imobilizare a camionului in service sau costul de stationare din cauza prinderii unei zile de Sarbatoare legala sau costul mai multor ore de asteptare la descarcare? Care sunt costurile fixe ale detinerii unui camion? Cat costa in plus un sofer autorizat ISCIR pentru a-si incarca/descarca singur camionul? Toate acestea si multe altele vor fi analizate in cadrul conferintei Tranzit de la Cluj.
Transportatorii ar aprecia daca in sala ar fi cat mai multi producatori care pot face impreuna cu ei exercitiul calculului costului/km in 2017 chiar inainte de organizarea celor mai multe licitatii de transport.