Spre deosebire de coridorul feroviar principal dintre China și Europa – Coridorul de Nord – Coridorul de Mijloc funcționează bine în 2023, arată o analiză Upply (Tendances contrastées pour le fret ferroviaire Chine – Europe (upply.com)). În prima jumătate a anului, această axă a înregistrat o creștere de 77% a tonajului, ajungând la un total de 1,3 milioane de tone, dinamism care poate fi observat și în creșterea traficului prin portul Constanța (principalul punct de intrare în UE a Coridorului actual de Mijloc, de la Poti din Georgia) începând cu al patrulea trimestru din 2022. În același interval de timp, tonajul pe Coridorul de Nord a scăzut cu 56%, deci decalajul dintre cele două devine tot mai mic: în prima jumătate a lui 2023, volumele de pe Coridorul de Mijloc reprezentau aproximativ 18% din cele de pe Coridorul de Nord, față de numai 6% în 2022.
Cu toate acestea, Coridorul de Mijloc se confruntă în continuare cu mai multe provocări: timpi lungi de tranzit (50-60 de zile), costuri mai mari din cauza naturii multimodale a rutei, care determină întreruperi de parcurs, și costuri administrative suplimentare din cauza numărului mai mare de țări traversate în comparație cu ruta principală. Drept urmare, deși ocolirea Rusiei este o opțiune atractivă, această rută feroviară nu are avantaje semnificative față de transportul maritim între Asia și Europa, având în vedere condițiile actuale de operare.