Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Războiul din Gaza deviază rutele de transport maritim dinspre Suez/Marea Roșie prin Africa de Sud

De câteva săptămâni liniile transportatorilor maritimi internaționali nu mai trec prin Marea Roșie după ce conflictele terestre s-au mutat pe mare fiind sancționați operatorii privați internaționali.

Gruparea Houthi a atacat la mijlocul lui decembrie mai multe nave în Marea Roșie, vizând nave israeliene și alte nave care s-ar fi îndreptat spre sau dinspre Israel, ca represalii la războiul din Gaza, care a ucis până acum peste 20.000 de persoane în această țară.

Tensiunile au crescut după ce în dimineața zilei de 31 decembrie elicopterele navelor militare americane cantonate în zonă au distrus trei nave Houthi în timp ce încercau să urce la bordul unei nave de containere Maersk Hangzhou.

Ca răspuns la acest atac, Iranul a trimis o navă militară în Marea Roșie care a sporit și mai mult tensiunea într-o zonă vitală pentru comerțul european și deja încinsă de atacurile cu rachete și drone asupra unor cargoboturi în largul coastelor Yemenului.

Sosirea navei iraniene va descuraja probabil și mai mult companiile de transport maritim să folosească ruta din Marea Roșie și, cu efecte în creșterea prețului petrolului cu aproximativ 2,5%.

Astfel, la începutul lunii decembrie, marile companii de transport maritim au încetat să mai traverseze rutele Canalului Suez și ale Mării Roșii, alegând în schimb să treacă prin Africa de Sud – o călătorie mai lungă și mai costisitoare, cu tarife de transport maritim care au ajuns până la 10.000 de dolari pe container.

Vorbind de costuri, Bollorè Logistic estimează că ocolirea Africii – așa cum au făcut 350 de nave comerciale care transportă aproximativ cinci milioane de TEU în ultimele două săptămâni – va duce la o creștere a timpului de transport maritim între 10 și 20 de zile, precum și la o mai mare congestie în porturile asiatice și europene. În plus, va exista un deficit de containere goale pe partea asiatică și, desigur, toate acestea vor duce la o creștere a tarifelor de transport Bolloré Logistic remarcă o creștere a rezervărilor în ceea ce privește legăturile feroviare între China și Europa, dar și în ceea ce privește locurile de avion, iar în acest din urmă caz va urma o creștere a tarifelor de transport.

Prețul petrolului fluctuează ușor

Prețul petrolului a scăzut marți, 2 ianuarie, pe fondul unei producții record de țiței în SUA și scăderii cererii din China, deși anul trecut s-a înregistrat o creștere de circa 2,5% din cauza escaladării tensiunilor din Marea Roșie, un punct crucial al comerțului mondial. Barilul de petrol se vinde acum cu 71-76 de dolari, prețul petrolului nereflectând creșterea tensiunilor, deoarece comercianții nu sunt convinși că se întrevede o întrerupere majoră a aprovizionării cu petrol a principalelor piețe.

Articole similare

Ad