În ultimii ani, majoritatea transportatorilor a fost surprinsă de circulația pe drumurile spaniole a așa-numitelor „duo-trailere”, o nouă categorie de „hiper-trenuri” de mari dimensiuni care nu intră sub incidența reglementărilor spaniole actuale privind greutățile și dimensiunile și care, deși într-o măsură limitată, au intrat în concurență cu restul flotei de transport autorizate care operează în Spania.
Duo-Trailer-ul constă într-o compoziție de vehicule de marfă cu o lungime maximă de 32 m și o masă maximă de 72 de tone, care sunt autorizate exclusiv în țările nordice pentru nevoile lor specifice de transport. Cu toate acestea, în mod experimental, Direcția Generală de Circulație autorizează din 2018 circulația a peste 100 de duo-trailere, în principiu, operatorilor logistici și operatorilor de flote mari, dedicându-le în special transportului de mărfuri pentru sectorul auto, în scopul exclusiv al testării și cercetării experimentale.
Trebuie remarcat faptul că Duo-Trailer concurează cu o altă categorie de super camioane deja existentă în Spania, așa-numita Mega-Trailer, care, după cum se va aminti, a fost legalizată la sfârșitul anului 2015, în urma modificării Regulamentului general al vehiculelor. Mega-Trailerul este un ansamblu de vehicule cu mai mult de 6 axe, cu o lungime maximă de 25,25 m și o masă maximă de 60 de tone, care, pentru a circula în Spania în scopuri comerciale, are nevoie de o autorizație eliberată de Trafic, care stabilește traseul ce trebuie urmat. În plus, spre deosebire de Duo-Trailer, mega camionul de 60 de tone este inclus în noua propunere de directivă de modificare a greutăților și dimensiunilor pe care Uniunea Europeană o prelucrează, pentru a permite traficul transfrontalier odată ce va fi aprobată. Deși este adevărat că reglementarea remorcii Duo-Trailer a fost inclusă în propunerea de modificare a Regulamentului general al vehiculelor care era în curs de elaborare în legislatura anterioară, întârzierea electorală a împiedicat aprobarea acesteia, ceea ce a servit drept scuză pentru ca DGT să autorizeze circulația sa pe drumurile spaniole în regim comercial printr-o simplă instrucțiune, fără a aștepta modificarea reglementară care era în curs de negociere cu sectorul. DGT a justificat permiterea circulației acestora, după obținerea autorizației corespunzătoare cu aceleași cerințe ca și cele cerute pentru mega-camioane, prin faptul că „după cinci ani de desfășurare a acestor teste, consideră că există deja suficiente cunoștințe și experiență acumulată și, prin urmare, nu mai este necesar să se continue aceste teste la care numărul de participanți a fost atât de important încât se poate afirma că sectorul transporturilor este deja pregătit pentru utilizarea lor regulată în transportul public de mărfuri”.