O situatie cu care soferii se confrunta frecvent cand conduc intr-o zi insorita si soarele este jos pe cer este cea de orbire brusca si vedere limitata. Condusul in conditii de orbire momentana este, de asemenea, necesar deseori din cauza efectului optic care se produce atunci cand iesim dintr-un tunel intr-o zi insorita. Conditiile variabile sau slabe de iluminat constituie o provocare nu numai pentru ochiul uman, ci si pentru senzorii video, cum sunt cei necesari pentru sistemele de asistenta la condus si conducere automatizata.
Pentru imbunatatirea acestor senzori, Bosch si Sony Semiconductor Solutions au incheiat un acord de colaborare. Impreuna, cele doua companii isi propun sa dezvolte o tehnologie video foarte inovatoare, care va permite masinilor sa perceapa in mod fiabil imprejurimile, chiar si in conditii de iluminat dificile. „Bosch si Sony Semiconductor Solutions reunesc expertiza tehnologica a liderului de piata in domeniul senzorilor video si expertiza in domeniul automotive a celui mai mare furnizor mondial din acest sector“, a afirmat Gerhard Steiger, presedintele diviziei Chassis Systems Control a companiei Bosch.
Alaturi de senzorii radar si senzorii cu ultrasunete, senzorii video reprezinta organele de simt ale masinilor moderne. Pentru a crea sisteme de asistenta la condus, ca de exemplu, franare de urgenta automata pentru pietoni, sisteme de asistenta la pastrarea benzii de rulare si recunoastere a semnelor de circulatie, camerele video devin tot mai mult o parte integranta a modelelor moderne de autovehicule. Avantajul senzorilor video este capacitatea lor de a detecta obiectele si de a genera imagini cu o densitate enorma a informatiilor.
De multi ani, Bosch produce senzori video cu tehnologie mono si stereo, pentru a oferi o vedere completa la 360 de grade, fiind unul dintre cei mai importanti furnizori din acest sector al industriei automotive. In viitor, senzorii video vor fi o componenta esentiala a conceptului de senzori pentru conducere automatizata. Pentru aceasta, sunt necesare camere video care sa functioneze fiabil in caz de schimbari bruste ale conditiilor de iluminat, de la intuneric la lumina si invers. In plus, ele trebuie sa aiba capacitatea de diferentiere instantanee atunci cand exista diferente drastice de luminozitate in cadrul aceleasi imagini captate. „Masinile cu conducere automatizata vor oferi siguranta in trafic numai daca vor avea capacitatea de a percepe corect imprejurimile in orice situatie“, a spus Steiger.