Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tarifele din contracte pentru cursele din Germania spre Austria au crescut cu 10%

Tarife de transport rutier de marfă între Duisburg și Viena

Conform barometrului de transport realizat de Upply, Ti și IRU (Upply – Market insights), pentru transportul dintre Austria și Germania tarifele au scăzut în ultimul trimestru din 2023, cu excepția celor din contracte pentru curse cu plecare din Duisburg și sosire la Viena, care au crescut cu 10,6% față de trimestrul anterior și cu 4,2% față de ultimul trimestru din 2022, până la 1.582 de euro (1,66 de euro/km), ca efect al noilor taxe de drum din Germania. Tarifele spot pe aceeași relație au scăzut cu 8,0% față de trimestrul anterior și cu 10,3% față de perioada similară din 2022, fiind de 1.587 de euro (1,66 de euro/km).

Pe sensul celălalt, dinspre Viena spre Duisburg, tarifele din contracte au scăzut cu 5,5% față de trimestrul anterior și cu 17% față de al patrulea trimestru din 2022, fiind de 1.008 euro (1,05 euro/km), iar tarifele spot au scăzut cu 5,5%, respectiv 11,8%, până la 1.334 de euro (1,36 de euro/km).

Atât consumatorii, cât și producătorii din Austria solicită un volum mai mic de bunuri, datele Statistics Austria pentru ultimul trimestru din 2023 indicând o scădere de 1,3% a volumelor de producție față de trimestru anterior, sub nivelurile din 2022, atât din cauza cererii mici la nivel european pentru aceste bunuri, cât și din cauza competitivității reduse. Sondajul DG ECFIN referitor la activitatea industrială arată că în domeniile mari consumatoare de energie din Austria – cel chimic și cel al mașinilor – a scăzut competitivitatea, deci și producția de bunuri de capital, cu 1,1%, și de bunuri intermediare, cu 2,9%, potrivit Eurostat.

În ceea ce privește consumul din Germania, el rămâne scăzut, cu 11,0% sub nivelul din 2020, populația continuând să-și diminueze cheltuielile, mai ales pentru FMCG care au costuri mai mari, cum ar fi carnea, care au scăzut cu 1,1% în ultimul trimestru din 2023 și sunt cu 18,5% sub nivelul din 2020.

Costurile transportatorilor au rămas ridicate, ceea ce menține tarifele cu mult peste nivelurile istorice, chiar dacă cererea este mică. În plus, la final de an tarifele au fost umflate de perturbările cauzate de fermierii și transportatorii germani protestatari.

Începând cu 1 ianuarie 2024, Austria a implementat și ea noua directivă UE privind costurile de infrastructură în sistemul său de taxare, ceea ce duce la o nouă creștere de costuri, dar nu atât de mare ca în Germania. Stagnarea economiei Germaniei continuă să aibă consecințe semnificative asupra volumului schimburilor comerciale cu vecinii săi, cererea din partea consumatorilor germani este mult în scădere față de nivelurile pre-pandemice, iar producția industrială a țării continuă să scadă, deci există potențial de reducere în continuare a tarifelor. Pe de altă parte, costurile mari ar trebui să ducă la creșteri de tarife, dar în condițiile cererii reduse transportatorii de pe piața spot ar putea avea dificultăți în a include scumpirile în prețuri și a rămâne și competitivi sau ar putea să-și reducă marjele de profit.

Articole similare

Ad