Raportul de siguranta Volvo Trucks din 2017 analizeaza si explica de ce si cum se intampla accidentele cu camioane si ce ar trebui facut pentru a reduce riscul si consecintele lor. „Aceste date sunt importante atat pentru dezvoltarea produselor proprii, cat si pentru toti cei ce vor sa contribuie la un mediu rutier mai sigur”, arata Peter Wells, manager al Echipei de Cercetare a Accidentelor (ART) in cadrul Volvo Trucks. Raportul se bazeaza pe investigatiile companiei asupra propriilor accidente si pe informatii de la autoritati nationale si europene. Una dintre concluzii indica o nevoie de metode de micsorare a riscului pentru participantii vulnerabili precum pietoni, biciclisti si motociclisti.
„In ultimul deceniu numarul accidentelor serioase cu vehicule grele aproape s-a injumatatit in Europa, dar numarul accidentelor cu cei vulnerabili nu a scazut in aceeasi masura”, afirma Carl Johan Almqvist, director Siguranta Traficului si Produselor in cadrul Volvo Trucks. Aproape 35% din victimele serioase ale acestor accidente nu se afla in camion, iar in conditiile accelerarii urbanizarii si cresterii densitatii traficului riscul vatamarii corporale nu poate fi ignorat.
„Pentru a reduce numarul accidentelor trebuie sa gasim solutii tehnice care sa ii ajute pe soferi sa evite situatiile dezastruoase. Mai mult, toti participantii trebuie sa fie constienti de pericolele din trafic si de cum le pot reduce”, este de parere Carl Johan Almqvist.
Vizibilitatea in jurul camionului este esentiala pentru evitarea accidentului, astfel ca Volvo adauga o camera ce vede coltul din fata al pasagerului. Iar programe de educatie ca „Stop, Look, Wave” si „See and Be Seen” ii instruiesc si pe tineri si pe adulti in legatura cu aceste pericole si cu modul in care trebuie sa se comporte ei in trafic.
Camioanele Volvo sunt dotate cu diferite sisteme de siguranta activa care reduc riscurile si ajuta la evitarea accidentului, dar in cazul unui incident centura de siguranta face diferenta intre viata si moarte. Or, raportul arata ca prea multi soferi nu o folosesc, „desi stim ca jumatate din cei ce au murit si nu au purtat-o ar fi supravietuit daca o foloseau”, a mai spus Carl Johan Almqvist.