Majoritatea soferilor sunt perfect constienti de relatia dintre starea suspensiei sau franelor si propria lor siguranta, dar sistemul de aer conditionat este perceput ca un lux. In zilele calde functionarea sa are influenta directa asupra sigurantei.
Fiziologia umana cauzeaza aceasta relatie intre siguranta si temperatura din interiorul cabinei. Fiinta umana are sange cald, ceea ce inseamna ca organismul trebuie sa mentina o temperatura constanta, producand caldura sau prin disiparea ei. Sunt suficiente 32,2 °C intr-un mediu ca organismul sa incepa sa transpire, fara care nu se mentine temperatura corespunzatoare corpului. Dar in aer umed este mai periculos pentru sanatatea noastra, in conditii de umiditate o temperatura de 35 °C poate provoca insolatie.
Temperatura intr-o cabina nu este deloc omogena. Aerul cald se ridica, astfel ca termometrul de pe acoperis poate arata chiar si 10 °C mai mult decat in jurul cabinei, iar capul soferului este direct sub acoperis. Ferestrele deschise nu inlocuiesc aerul conditionat, si daca te deplasezi repede zgomotul este foarte puternic. Cu un sistem de climatizare disfunctional capul soferului ramane in zona de aer cu temperatura mai mare, care limiteaza perceptia si timpul de reactie.
Temperatura optima este in jur de 22 °C, ceea ce nu este posibil vara fara un sistem de climatizare functional. Sarcina sa este nu numai de a reduce temperatura la nivelul necesar pentru sanatatea umana, dar si de a elimina umiditatea din cabina. Umiditatea este prezenta chiar si vara, ceea ce poate fi dovedit cand ploua brusc si se aburesc geamurile. Conform cercetarilor franceze, este suficient ca temperatura sa creasca de la 22 la 27 °C, pentru a reduce perceptia si timpul de reactie cu pana la 22 %!