Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Trasporeon: Tarifele de transport rutier din Europa cresc pe fondul scăderii capacității și creșterii cererii

Indexul Transporeon al capacității de transport

Indicele capacității europene de transport rutier de mărfuri a scăzut pentru a patra lună consecutiv și a fost în aprilie sub 100, cu 4,2% mai mic decât în martie și cu 3,6% mai mic decât în aprilie 2023, potrivit celor mai recente date ale Transporeon, citate de Transport Intelligence (Ti). Deci capacitatea europeană de transport rutier de mărfuri se apropie de potențiale blocaje ale lanțului de aprovizionare din cauza creșterii cererii, în condițiile în care, potrivit datelor UE, rata anuală a inflației de bază, care exclude produsele energetice și alimentare, a scăzut de la 2,9% în martie 2024 la 2,7% în aprilie, mai mult decât scăderea preconizată de 2,6%.

În martie indicele capacității de transport rutier de marfă din Europa fusese de 103,97 de puncte, în condițiile în care o valoare sub 100, cum este deja cea din aprilie, arată o capacitate limitată. Din noiembrie 2022, valoarea a fost mereu peste 100, deci disponibilitatea de transport nu a fost o problemă în Europa, însă din martie 2023 rata suplimentărilor de capacitate a scăzut progresiv, deci excedentul a scăzut și situația s-a normalizat. În aprilie 2024, indicele tarifelor spot a crescut cu 5,1% față de martie, până la 127,46, și cu 7,6% față de aprilie 2023, iar indicele tarifelor din contracte a crescut cu 2,8% față de anul precedent și cu 0,2% față de luna precedentă, până la 125,04. Faptul că tariful spot este mai mare decât cel din contracte indică, de asemenea, că volumele sunt în creștere, deci consumul se revigorează, ceea ce este o veste bună pentru economia europeană, dar arată și că pot apărea probleme legate de limitarea capacității de transport, probabil și pe fondul refacerii stocurilor. Iar în contextul lipsei de capacitate și al creșterii cererii tarifele spot și cele din contracte pot continua să crească.

Articole similare

Ad