Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Se preconizează scăderea vânzărilor și producției de remorci grele în Europa de Vest în 2024, urmată de o revenire semnificativă

Prognozele economice pentru țările din Europa de Vest rămân pesimiste pentru 2024, pe fondul scăderii generale a PIB-ului și a creșterii investițiilor în prima jumătate a anului, dar există speranțe rezonabile pentru o redresare în a doua jumătate. Banca Centrală Europeană (BCE) a anunțat la începutul lui iunie o reducere a ratelor dobânzilor, rata principală scăzând cu 0,25%, până la 4,25%. Alte țări care nu fac parte din zona euro, dar care și-au redus ratele dobânzilor sunt Canada, Suedia și Elveția.

În aceste condiții, înmatriculările de remorci din primele luni ale anului au fost chiar mai slabe decât se prognoza anterioară, în special în martie. Ca urmare, prognozele pentru cererea de remorci în 2024 și în anii următori au fost ușor reduse, se arată în cel mai recent raport West European Trailer Market al CLEAR International. Totuși, cererea a crescut marginal în aprilie.

După o scădere cu 10,9% a cererii de remorci în 2023 și o nouă scădere mult mai mică în 2024, creșterea în perioada de prognoză va aduce până în 2025 nivelul vânzărilor aproape de cel din 2022. Anul viitor este de așteptat să fie mai bun, estimările pozitive pentru evoluția economică a statelor occidentale fiind corelată cu creșterea vânzărilor de remorci.

CLEAR consideră că majoritatea previziunilor economice făcute pentru 2024 sunt excesiv de sumbre și ar urma probabil o revenire mai puternică de la minimele din 2023, deși perspectivele economice pentru Germania în 2024 sunt considerabil mai slabe decât pentru alte țări în acest moment.

Producția de remorci a fost la al treilea cel mai înalt nivel înregistrat în 2018 (deși cu mult sub cifra din 2007). Scăderea totală a înmatriculărilor din 2018 până în 2020 a fost de 23%, iar scăderea producției a fost de 32%, parțial din cauza unei scăderi mari a exporturilor germane pe acest segment.

După o redresare puternică a producției în 2021/22, situația a fost acum inversată. Nu numai că înmatriculările vest-europene sunt încă cu 11% sub nivelul din prima jumătate a lui 2023, dar, în plus, s-a redus drastic numărul mare de remorci vest-europene care erau exportate anterior în Rusia și Belarus. În schimb, se crede că majoritatea camioanelor vândute acum în Rusia sunt furnizate din China. În plus, China are o capacitate uriașă pentru producția de remorci și poate furniza cu ușurință cererea satisfăcută anterior din alte părți ale Europei.

Războiul din Ucraina și cel din Orientul Mijlociu plus o situație economică dificilă, lipsa de încredere în mediul de afaceri, o cerere scăzută de înlocuire a remorcilor, precum și scădere a transportului rutier în general (cu 3,2% în 2023), nu pot să nu afecteze planurile companiilor de a investi în vehicule. Astfel, deși „Vânzările pe piața de remorci pentru 2024 vor fi ușor mai mici decât previziunile anterioare, producția va fi afectată mai grav”, a comentat Gary Beecroft, directorul general al CLEAR International. Amintim că 77% din toate mărfurile din Europa sunt transportate rutier și cea mai mare parte din această proporție este transportată în remorci.

Articole similare

Ad