Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Decarbonizarea traficului de camioane în portul Hamburg

La începutul lunii iunie, Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) a pus în funcțiune primele două camioane cu propulsie electrică în cadrul firmei sale interne de transport de marfă Container-Transport-Dienst GmbH (CTD). Aceste camioane fac parte din strategia de sustenabilitate a HHLA, care urmărește să accelereze decarbonizarea lanțurilor logistice și să ofere clienților soluții de transport mai ecologice.

CTD va utiliza inițial noile camioane electrice pentru transferurile de containere în portul Hamburg și le va supune unor teste extinse. În cadrul acestor teste, vor fi colectate date care vor oferi HHLA informații importante pentru potențialele achiziții de alte camioane electrice. În special, acestea includ date privind utilizarea eficientă a camioanelor în portul Hamburg și executarea ciclurilor de încărcare.

Camioanele electrice Volvo FH, care au fost numite recent Camionul Anului 2024, se caracterizează prin calitatea și fiabilitatea lor ridicată ca vehicule comerciale în transportul logistic. De asemenea, acestea se mândresc cu o autonomie mare, care le permite să parcurgă o distanță de 260 până la 340 km atunci când sunt complet încărcate. Camioanele sunt echipate cu o baterie de 540 kWh și o capacitate maximă de încărcare de 250 kWh. Inițial, acestea vor fi încărcate cu ajutorul infrastructurii publice de încărcare.

Angela Titzrath, director general al HHLA: „Procesele și serviciile logistice ecologice, care economisesc resursele, reprezintă un pilon cheie al strategiei noastre corporative, care a fost ferm stabilită de mulți ani. Ne-am stabilit obiectivul ambițios de a realiza o producție neutră din punct de vedere climatic în întregul grup până în 2040. În acest demers, ne angajăm să folosim tehnologii inovatoare pentru a reduce și mai mult emisiile de carbon, ceea ce aduce beneficii și clienților noștri. Lansarea noilor camioane electrice reprezintă un alt pas decisiv pentru HHLA pe drumul către un viitor mai prietenos cu clima.”

Ralph Frankenstein, director general al CTD: „Așteptăm cu nerăbdare să testăm pe scară largă cele două camioane electrice, permițându-ne astfel să oferim clienților noștri soluții de transport ecologice. Astfel, în anul în care aniversăm 50 de ani de la înființare, aducem o contribuție semnificativă la logistica durabilă.”

De mulți ani, HHLA depune eforturi pentru decarbonizarea instalațiilor și echipamentelor sale. La terminalele sale din Europa sunt deja utilizate macarale-porton pentru containere, vehicule cu ghidaj automat și tractoare acționate electric. Ca parte a clusterului Clean Port & Logistics, HHLA examinează, de asemenea, utilizarea echipamentelor alimentate cu hidrogen în tandem cu companiile partenere și compară aceste echipamente cu cele electrice, alimentate cu baterii. În plus, Metrans, filiala feroviară a HHLA, utilizează și testează de doi ani camioane electrice pentru transportul de containere. Din 2022, aceste camioane electrice fac parte din flota ecologică Metrans, alături de locomotive electrice și hibride și de macarale electrice pe șine. Metrans urmărește astfel obiectivul de a oferi clienților săi un transport complet ecologic dintr-o singură sursă, combinația de transport rutier și feroviar ecologic adăugând o valoare semnificativă în acest sens.

sursa foto: hafen-hamburg.de

Articole similare

Ad