Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vehicule periculoase pe drumurile europene – dezvăluite de o inspecție comună a autobuzelor din Slovenia

Inspecția transportului internațional de călători cu autocare și autobuze în Slovenia a fost organizată în perioada 22-23 mai 2024 pe diferite secțiuni ale rețelei de drumuri naționale.

Inspectoratul sloven pentru infrastructură, poliția slovenă, administrația financiară slovenă, compania de autostrăzi DARS și Inspecția Muncii, împreună cu ofițeri de control din Austria, Croația și Germania, au participat la inspecția transfrontalieră sprijinită de Autoritatea Europeană a Muncii.

Au fost prezenți, de asemenea, observatori ai RoadPol și ai Comisiei Europene. În total, au fost verificate 293 de autobuze, dintre care 97 de autobuze ale operatorilor naționali, 143 de autobuze ale operatorilor din UE și 53 de autobuze ale operatorilor din țări terțe (țări din afara UE).

„Experiența noastră a arătat că este nevoie de acțiuni mai bine orientate în transportul internațional de pasageri. Astfel de inspecții reprezintă o provocare, deoarece creează anumite perturbări pentru pasageri. Prin urmare, ele trebuie să fie foarte bine pregătite și coordonate. Mă bucur că ELA a avut un rol esențial în reunirea Sloveniei, Germaniei și Croației anul trecut pentru a efectua o primă inspecție comună a transportului internațional de pasageri. Această cooperare regională s-a dovedit a fi un succes și acum a fost extinsă pentru a include Austria. Căutăm modalități de a extinde și mai mult această cooperare”, a declarat Cosmin Boiangiu, directorul executiv al ELA.

Condițiile tehnice ale majorității autobuzelor, în special ale celor mai vechi de 10 ani, au fost critice. Două autobuze au fost excluse din trafic din cauza unor defecțiuni foarte grave la sistemul de frânare și la mecanismul de direcție. Numeroase încălcări au fost legate de conducerea cu un al doilea card de șofer, conducerea fără card, manipularea tahografelor și perioade de odihnă săptămânală insuficiente. De asemenea, au fost constatate nereguli în ceea ce privește neexploatarea liniilor de autobuz planificate și exploatarea liniilor contrar autorizației și orarului. În cele din urmă, inspectorii au descoperit un caz de muncă nedeclarată.

„Serviciile publice internaționale de transport de călători sunt deosebit de periculoase atunci când un autobuz călătorește dintr-o parte a Europei în alta, întorcându-se în țara de origine. Aceste rute sunt operate uneori de mai mulți șoferi care adesea manipulează orele de lucru, iar șoferii de pe aceste rute sunt epuizați, uneori chiar conducând autobuze uzate de ravagiile timpului”, a spus Ivan Kapun M.Sc., șeful Diviziei de poliție rutieră, Direcția Generală de Poliție, Slovenia.

Inspecția se bazează pe inspecțiile transfrontaliere similare anterioare, desfășurate cu succes în Slovenia și Croația. Autoritățile de aplicare a legii implicate își propun să își aprofundeze cooperarea regională și, pe termen lung, să construiască un parteneriat permanent axat pe legislația socială și pe punerea în aplicare a normelor privind transportul rutier internațional de călători. Autoritatea Europeană a Muncii, împreună cu partenerii săi, depune eforturi pentru a extinde această cooperare axată pe transportul rutier de pasageri pentru a acoperi cât mai multe țări posibil, în vederea consolidării aplicării transfrontaliere a normelor sociale și de muncă.

Autoritatea Europeană a Muncii, împreună cu partenerii săi, depune eforturi pentru a extinde această cooperare axată pe transportul rutier de pasageri pentru a acoperi cât mai multe țări posibil, în vederea consolidării aplicării transfrontaliere a normelor sociale și de muncă.„Scopul acestei inspecții este, de asemenea, de a face schimb de experiență și de bune practici între autoritățile de aplicare a legii din statele membre ale UE și de a stabili contacte de lucru”, a declarat Patricija Furlan Fon, inspector-șef pentru infrastructură, Slovenia.

sursa foto: ELA

Articole similare

Ad